Sam4n Fitn4h Siber 5 Sekawan: Siti Nordiana Naik Mahkam4h Sekali Zoey Rahman Pula Kena Panggil

Penyanyi Siti Nordiana akan memberi keterangan dari kandang s4ksi pada perbicar4an kes sam4n fitn4h di laman media sosial Instagram yang difailkan beliau ke atas lima individu pada bulan Ogos lalu.

Hakim Mahkamah Sesyen memerintahkan agar perbicara4n penuh dijalankan pada 15 Oktober dan 20 Oktober ini.

Pegu4mbela Nurul Hafidzah Hassan dari firma guaman NHA Advocates & Solicitors yang mewakili defendan keempat dan kelima iaitu Sam Musyadzafar Bin Samin (Sam Samin) dan Razidah

Binti Ahmad Senusi (Aida G.) menyatakan yang kedua-dua defendan yang diwakili beliau akan mengemukakan tujuh orang s4ksi, termasuk kedua-dua anak gu4mnya.

“Antara s4ksi yang akan dipanggil semasa perbicaraan ialah Zoey Rahman, pelakon yang pernah dikaitkan dengan Siti Nordiana,” kata Nurul Hafidzah menerusi kenyataan kepada Gempak.

Terdahulu, Nurul Hafidzah menyatakan yang pihak plaintif tidak mempunyai asas kes bagi sam4n fitn4h tersebut kerana tiada sebarang pernyataan fitnah yang telah dikeluarkan oleh anak-anak guam beliau.

Peguam tersebut juga berpendapat bahawa kes sam4n fitn4h yang diambil oleh Siti Nordiana tidak memenuhi semua elemen bagi individu yang ingin mendakwa pihak-pihak yang telah memfitn4h.

“Pada setakat ini, dokumen-dokumen, fakta-fakta yang telah dipersetujui, dan fakta-fakta untuk dibicara telahpun difailkan. Kami belum menerima senarai s4ksi dari Siti Nordiana dan mungkin akan dibekalkan pada hujung minggu ini,” tambah Nurul Hafidzah.

Siti Nordiana adalah saksi plaintif yang pertama dan akan masuk ke kandang s4ksi pada hari pertama dan kedua perbicara4n. Penyanyi tersebut akan melalui pemeriksaan balas oleh peguam defendan bermula dari hari perbicara4n pertama.

Ketua pasukan pembela4n bagi defendan keempat dan kelima tersebut juga berkata yang Siti Nordiana akan berada dalam kand4ng s4ksi sepanjang masa beliau diperiksa balas dan diperiksa semula dalam memberikan keterangan beliau kerana beberapa bukti penting akan turut dikemukakan sebagai keterangan yang bakal dikemukakan kepada mahkam4h.

Sebelum ini media melapork4n yang bicara saman fitn4h tersebut akan bermula pada 29 September tetapi ianya telah ditangguhkan ke bulan in kerana tarikh tersebut bertindih dengan pendengaran kes siv1l Abu Syafiq di Kuantan.

Zoey Rahman minta netizen tak campur kemelut Siti Nordiana dengan lima sekawan – “Jangan siram minyak… biar mereka selesaikan di m4hkamah”

SUSULAN kes sam4n melibatkan penyanyi Siti Nordiana dengan lima rakannya, pelakon Zoey Rahman menasihatkan netizen agar jangan terus menjadi b4tu 4pi dengan meninggalkan komen-komen yang tidak sepatutnya.

Menurut Zoey atau nama sebenarnya, Mohd Hairey Azhar Abd Rahman, 36, netizen tidak seharusnya masuk campur dalam urusan perundangan melibatkan artis berkenaan.

“Sebenarnya saya malas nak komen… saya memang tidak menyebelahi mana-mana pihak.

“Bagi saya netizen sepatutnya tidak masuk campur, kalau kita tidak tahu apa-apa jangan komen… takut apa yang kita komen itu akan jatuh fitn4h.

“Netizen tidak lalui masalah tersebut, biar mereka selesai di mahkam4h… jangan masuk campur dengan siram minyak lagi. Lebih baik netizen fokus pada diri dan keluarga sendiri lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang ini (p4ndemik C0v1d.19),” katanya ketika dihubungi mStar.

Zoey Rahman tidak menyebelahi mana-mana pihak.

Zoey pesan netizen jangan masuk campvr.

Ketika ditanya mengenai kemelvt yang mel4nda rakan selebritinya itu, Zoey berkata dia berharap agar mereka dapat berbincang dengan baik demi persahabatan yang terjalin sejak sekian lama.

“Mungkin ada masalah dalaman sebenarnya, cuba bincang secara elok… masing-masing dah besar dan sejak remaja dah berkawan.

“Dua-dua belah pihak dah besar, nak buat sesuatu tindakan itu fikirlah apa kesan dia nanti… contohnya ketika buat live tempoh hari.

“Saya tidak memihak pada sesiapa sebab saya berkawan dengan semua orang. Berbaiklah sebab industri seni ini kecil… nanti kalau buat show jumpa juga orang yang sama,” katanya lagi.

Netizen tidak lalui masalah tersebut, biar mereka selesai di mahk4mah… jangan masuk campur dengan sir4m minyak lagi.

Menerusi laporan mStar pada Selasa, Siti Nordiana menyerahkan writ sam4n dan pernyataan tuntutan penerbitan permohonan maaf menerusi siaran akhbar, Instagram dan Facebook live serta RM500,000 daripada lima individu yang did4kwa memfitn4hnya.

Lima individu berkenaan iaitu penyanyi Lan Solo dan isteri Sheila Hassim, Syura Badron, Pegawai Perhubungan Awam FMC, Sam Samin dan jurusolek, Aida G.

Siti Nordiana sam4n lima individu susulan dakwa4n memfitn4hnya.

Sebelum ini, Siti Nordiana menuntut lima individu tersebut untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam serta membayar RM200,000 setiap seorang kepadanya.

Namun, kelima-lima individu itu gag4l berbuat demikian pada tempoh yang diberikan.

Untuk rekod, kontrov3rsi tercetvs selepas Lan dan Syura membuat pendedah4n mengejutkan berkaitan k0nflik yang berlaku antara mereka dengan Siti Nordiana menerusi sesi Instagram live pada 20 Julai lalu.

Menerusi sesi tersebut, Sheila dan Lan mengakui terkil4n dengan Siti Nordiana serta pengurusnya, Anas kerana sering mengungkit perihal soal bayaran makanan.

Sementara itu, Syura pula mend4kwa dia dimalukan oleh Siti Nordiana dan pengurusnya, Anas sehingga menyebabkan ada produksi enggan memberikan tawaran kerja kepadanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*