Jumpa Pak cik ‘tak down’, netizen terhibur gadis ini selamba tanya depan2 – Lubuk Viral

Tentu ramai yang mengenali dengan pemilik akaun Buruh Ladang ini apabila dia menjadi salah seorang pengguna aplikasi TikTok yang sangat popular disebabkan sering memberikan nasihat sehingga menjadi fenomena di aplikasi tersebut.

Malah antara nasihat yang popular juga kerana lelaki yang menggunakan dialek Pahang ini memberikan kata semangat buat sesiapa sahaja yang merasa down. “Aok (awak) tengah down ke tu? Lantak awaklah, down sorang sorang. Koi (saya) tak down. Koi ada pekerjaan.”

@lokoih_

Aok tgh down ke tu? Video related to ⏩⏩@Buruh Ladang terima kasih pd abam bro yg edit video ni.. maaf la xpandai nk tag ?

♬ original sound – Buruh Ladang – Buruh Ladang

Meskipun dia yang dikenali warganet menerusi aplikasi tersebut namun ramai yang mulai mengenalinya di luar seperti seorang gadis ini yang mana muat naik videonya membuatkan ribuan warganet hadir.

Gadis berkenaan yang dilihat berjaya merakam video lelaki tersebut membuatkan ramai teruja melihatnya namun apa yang lebih menghiburkan juga disebabkan gadis ini sempat bertanya keadaannya dengan menggunakan tagline popularnya.

@_ummikayla

pakcik tak down hari ni?. huhuhu saya terhibur dgn pakcik #fypシ #fypシ゚viral

♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

“Pakcik tak down hari ni, huhuhu saya terhibur dengan pakcik,” tulis pemilik akaun tersebut pula diruangan kapsyen dan dalam pada itu, video yang dikongsikan ternyata mengundang tawa warganet yang tidak menahan ketawa dengan telatah lelaki popular itu selain gelagat selamba gadis berkenaan menegurnya juga mencuit hati warganet lalu ditinggalkan lebih 800 reaksi diruangan komen.

“Cakap belakang, cakap depan-depan…”

Down

“Auto 1 Malaysia kenal pak cik ni”

IMG_20220928_125427IMG_20220928_125446

“Berkali kali tengok…”

IMG_20220928_125530Down

“Wah memang betoi terkenal…”

IMG_20220928_125608IMG_20220928_125615

 

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: HCL