Ibu DJ Lin men1nggaI dunia ak1bat penyak1t buah pinggang – Lubuk Viral

SETELAH lama mender1ta peny4k1t buah p1nggang, ibu kepada penyampai radio Suria FM iaitu Puteh Jantan, 80, men1ngg4l dunia di rumahnya di Larkin Jaya, Johor Bahru pada pukul 4.50 pagi, Jumaat.

DJ Lin atau Roslinda Abd Majid berkata, jen4zah akan dikebvmikan Tanah Perkvburan Islam Kg Sungai Danga sebelum solat Jumaat dan berharap semua orang mendoakan r0h 4rw4h.

“Saya ingin memaklumkan bahawa Ibunda saya yang tercinta, Puan Hajah Puteh Jantan baru sahaja men1ngg4l dunia pukul 4.50 pagi ni (Jumaat, 24 Jun 2022) di rumah kami.

DJ Lin

Ibu DJ Lin dimasukkan ke hospital pada minggu lalu.

“Jen4zah akan dikebvmikan sebelum waktu Solat Jumaat. Mohon semua sedekahkan Al-fatihah ya buat allahy4rh4amah, moga r0hnya tenang di alam sana dan ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman,” tulisnya.

Sebelum ini, allahy4rh4am Puteh dimasukkan ke Hospital Sultan Ismail (HSI), Johor Bahru akibat peny4k1t buah pinggang, minggu lalu.

Kenangan kita bersama takkan pernah sekali pun orang lupakan ya mak.

DJ LIN

PENYAMPAI RADIO SURIA FM

Dalam pada itu, DJ Lin mengucapkan terima kasih kepada ibunya atas kasih sayang, pengorbanan dan segala yang 4rw4h lakukan demi anak-anak.

Reda dengan pemergian, DJ Lin berkata dia dan adik-beradik sudah berusaha yang terbaik untuk membantu menyembuhkan s4k1t ibu mereka yang sudah lama menangung k3$4k1tan.

“Mak, terima kasih di atas segala kasih sayang, pengorbanan serta jasa yang mak taburkan buat orang dan semua anak -anak Mak. Berehatlah mak.

DJ Lin

Foto kenangan DJ Lin dan adik beradiknya bersama ibu mereka.

“Puas mak menanggung k3$4k1tan. Kami semua dah berusaha yang terbaik untuk membantu menyembuhkan s4k1t mak namun Allah lebih menyayangimu mak.

“Mak akan sentiasa ada dihati kami dan kenangan kita bersama takkan pernah sekali pun orang lupakan ya mak. Al-Fatihah,” ujarnya.

Untuk rekod, 4rw4h Puteh men1ngg4lkan sembilan anak dan lebih 40 cucu serta cicit.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: MSTAR