10 Artis P0pular Asal Anak Pener0ka Felda Yang Ramai Tak Tahu – Lubuk Viral

1.SITI NORDIANA

Satu nama yang tidak asing lagi di bidang nyanyian serta lakonan. Penyanyi kelahiran Felda Sendayan ini terus unggul di persada seni hiburan tanah air. Memulakan kerjayanya dalam bidang muzik pada usia 15 tahun selepas menandatangani k0ntrak rakaman bersama FMC Music di mana dia telah menerbitkan sebanyak 5 album studio.

Namanya kembali meningkat naik selepas menyertai dan menjuarai Gegar Vaganza

Antara lagu-lagu popular Nana ialah “Cinta Hanya Sandaran”, “Bukan Mengungk1t Tapi Membangkit”, “Paling Comel”, “Tak Tahan” dan “Terus Mencintai”.

Selain sebagai penyanyi, Nana turut berg1at aktif dalam bidang lakonan, antara peranan televisyen terkenal beliau ialah Dia Semanis Honey (2016) dan Klik! Pengantin Musim Salju (2018).

Nana juga ialah pengasas dan pemilik SND Soul Entertainment—syarikat rakaman dan pengurusan artis yang mengkhususkan kepada pelapis baharu industri hiburan tanah air, juga berkhidmat sebagai pasukan pengurusannya.

2.ABDUL RAZAK AHMAD

Anak kelahiran Felda Lurah B1lut, Bentong Pahang ini antara penyanyi yang banyak membawakan lagu-lagu rakyat Pahang. Beliau juga sangat aktif di bidang lakonan. Antara drama popularnya ialah Tanah KubVr, Keluarga Baha Don dan Kampung People.

3.RAHMAT TOHAK(MEGA)

Rahmat MEGA yang popular menerusi lagu Bayangan Gurauan ini masih aktif menerima tawaran menyanyi serta sangat aktif dengan dunia perniagaan dan netw0rking. Anak felda dari Johor Bharu ini terus bertahan hingga ke hari ini dan menjadi kebanggaan warga felda.

4.ASMAWI ANI

Nama yang sangat terkenal sebagai anak peneroka felda yang sangat berjaya sekaligus menaikkan nama felda ke seluruh negara. Mawi yang kini aktif sebagai DJ Radioturut aktif menjadi produser filem.

Terbaru, filem keluaran syarikatnya sendiri, Zim Zim Ala Kazim sedang ranc4k menjalani pengg4mbaraan dan beliau sendiri menjadi pengarah filem tersebut.

5.PUTERI SALBIAH

Anak kelahiran Felda Lasah, Sg Siput Perak ini tidak as1ng lagi bagi peminat filem Melayu sekitar tahun 80-an dan 90-an. Lakonannya bersama Os dan Salleh Yaacob menerusi filem Keluarga 99 berjaya mencuit hati para penonton pada ketika itu.

Bagaimanapun perkembangan terkini gadis berlesung pipit ini tidak diketahui sama ada masih aktif ataupun tidak.

6.TAJUL ARIF

Adik kepada Achik Spin, Awis dan Khalis ini k3$emuanya merupakan kelahiran dari Felda Sendayan, Negeri Sembilan. Penyanyi yang popular menerusi lagu Sedalam-dalam Rindu ini meneruskan legasi abangnya, Achik Spin yang telah men1nggal dunia dalam kemal4ngan jalanraya.

7.SITI HAJAR

Siapa yang tak kenal orang kuat dunia seni suara tanah air. Seorang guru vokal dari Felda Soeharto Hulu Selangor ini yang mempunyai begitu ramai sekali anak muridnya. Program-program realiti nyanyian di TV, ini lah orang dibelakang tabir yang membantu penyanyi-penyanyi membaiki vokal masing-masing.

8.ALONG EXIST

Anak muda kelahiran felda di Mersing ini terus aktif sehingga kini sebgaai anggota kumpulan Exist, pencipta lagu dan pemuzik. Beliau banyak berjasa membantu menaikkan artis-artis tempatan walaupun sekadar di belakang tabir sahaja.

Pihak felda juga tidak pernah melupakan beliau apabila sering diundang menyertai program-program hiburan anjuran mereka.

9.AZIZ KOTA

Mungkin peminat zaman kini kurang mengenali beliau. Bagaimanapun, sekitar 80-90 an, anak kelahiran Felda Sg Tekam ini popular menerusi sitkom Pi Mai Pi Mai Tang Tu dan sering menerima undangan berlawak di kaca TV.

Bagaimanapun, Aziz Kota masih aktif hingga ke hari ini dengan menerima undangan berlawak dan menyertai berbagai-bagai acara amal tanah air.

10.UJANG SAMUDERA

Lagu-lagu nyanyiannya sering dimainkan di corong-corong radio. Lagu Bila Diburu Kenangan serta Titian Hasrat menjadi siulan dari dulu hingga kini.

Ujang anak kelahiran Felda Palong Timur Segamat Johor ini mengejvtkan masyarakat apabila ditemui meningg4l dunia di rumahnya di Felda berkenaan.

11.AZMI CALIPH BUSKER

Ramai yang tidak tahu Azmi Caliph Busker merupakan anak kelahiran Felda Tenggaroh Mersing Johor. Seorang anak peneroka yang sangat berkaya di perantauan.

Selain bidang nyanyian, Azmi juga mula menjinakkan diri dalam bidang lawak jenaka. Muzikal Lawak Superstar menjadi destinasi terkini beliau.

Azmi yang amat terkenal dengan kumpulan buskernya yang sering menghiburkan orang ramai di hadapan kompleks Sogo telah dicungkil bakatnya oleh kumpulan KRU.

Sumber : Youtube

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :  https://www.viralmy.me/