“Anakanda Bilal dapat duit beribu tapi tak tunjuk muka, sebenarnya..” -Ini komen Pu Syed! – Lubuk Viral

Kec0h juga sekarang ni yang mana 1su sesetengah selebriti yang mengambil tindakan menutup wajah baby yang baru dilahirkan. Jika dilihat memang ramai yang melakukan trend berkenaan.

Ada perbezaan pendapat tentang 1su ini, ada yang mengatakan tak perlu nak tutupwajah anak, namun ada yang terus berbuat demikian.

Sebenarnya ada punca dan sebab mengapa sesetengah individu memilih menutup wajah baby.

Antara sebab utama mengapa mereka mengambil pilihat menutup wajah baby yang baru lahir ialah kerana takut terkena ain.

Akhirnya seorang penceramah bebas iaitu PU Syed tampil menddahkan dan memberi penerangan tentang 1su ini.

Katanya, tindakan untuk tak menddahkan wajah baby yang baru lahir merupakn tindakan yang wajar kerana ini dapat mengelakkan terkena penyakt yang dinamakan ain.

Jelasnya lagi, terkena ain ini sesuatu yang benar-benar wujud malah boleh terkena kepada sesiapa saja.

Ianya boleh terjadi atas pandangan orang yang mempunyai hasad iri dan dengk1, malah boleh juga berlaku dari pujian, ianya pun dapat mendorong terkena ain ini.

“Ain ni merupakan pandangan mata seseorang terhadap orang lain sama ada ianya pandangan iri dan dengki atau pandangan takjub memuji.”

“Ianya boleh datang daripada orang yang tak suka dengan diri kita malah boleh juga kena dari orang yang soleh.”

“Sekiranya ada orang yang memilih tak tunjuk gambar anak di laman media sosial pada awal usia ia adalah tujuan untuk keselamatan sebab kita khuatir akan penyakit ain.”

“Contohnya sahabat kami yang mana anaknya iaitu Bilal dapat beribu duit raya, tapi dia tak tunjuk wajah anaknya. Tujuannya untuk security sebenarnya. Malah Rasul pun ada kata bahawa penyakit ain ini adalah benar.”

“Tapi orang moden akan kata biar benar, takkan tengok pun boleh buat orang lain sakit, tapi itu yang sebenarnya benda yang kita kena hadap.”

Selain itu, Pu Syed juga menjelaskan bahawa ain ni bukan saja baby saja yang boleh kena, tetapi ianya juga boleh kena sesiapa saja. Dan ain ini masih lagi boleh dirawat.

Itulah komen dari PU Syed tentang orang yang memilih menutup wajah baby yang baru lahir, dan sudah tentu ianya merujuk kes Pu Riz dan juga Neelofa menutup wajah baby Bilal sehingga kini.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :Newstel