Akhirnya Terb0ngkar, Rupanya Ini lndividu Yg Dikatakan Penasihat Ag4ma Kpd SvItan, Goy4ng Kep4Ia di D*sk0 – Lubuk Viral

Tular di media sosial video kelibat seorang lelaki yang did4kwa merupakan salah seorang penasihat dalam Majlis Raja-Raja Hal Ehwal Islam berada di sebuah kel4b malam.

Seorang pengguna media sosial yang menggunakan akaun Zaharin Mohd Yassin berkongsi video membabitkan individu tersebut sejak 2 Mei lalu.

“Aku di disko dan dibintangi oleh pelakon utama Datuk Haji A**** A* K*****. Babak dalam disko gaya orang kena ice” kata Zaharin.

Video berdurasi 3 minit 24 saat itu menampilkan visual dari sudut tepi imej seorang lelaki yang tidak jelas wajahnya dengan memakai topi yang diapit oleh dua orang wanita di kiri dan kanan beliau.

Lelaki itu kelihatan beraksi seperti sedang mengetuk dram dengan muzik latar yang sangat bising.

Sementara itu, seorang penggiat agama melalui FBnya, Ustaz Ahmad Husam Baderudin mend4kwa, penasihat agama tersebut dis3rang kerana beliau begitu kuat bersuara menentang fahaman ‘Wahabi’ di Malaysia.

Menurutnya, mana-mana individu yang menentang fahaman tersebut akan dis3rang bertubi-tubi dengan tujuan untuk membunvh karekter individu terbabit.

Tambah Ahmad Husam, beliau turut menjadi mangsa apabila video penerangannya mengenai penasihat agama itu telah dipotong dan diedit sehingga mendatangkan kekeliruan dan fitn4h.

“Fikirkan dengan akal yang sihat, ceramah selama 1 Jam 32 minit 47 saat dipotong hanya 40 saat? Tujuan untuk apa lagi kalau bukan untuk memfitn4h? Allahukabar”

“Inilah kerja golongan yang mend4bik dada sebagai penyebar sunnah tetapi mereka adalah penyeb4r fitn4h”

“Saya memaafkan semua kesalahan rakan-rakan netizen yang termakan fitn4h ini yang memaki dan mengh1na saya,” katanya.

Sehingga kini lelaki yang did4kwa sebagai penasihat agama tersebut tidak tampil untuk memberi penjelasan sama ada video tersebut sahih atau fitn4h.

Sikap berdiam diri individu tersebut membuatkan lebih banyak spekulasi ditimbulkan.

Cubaan MalaysiaGazette untuk mendapatkan kenyataan daripada beliau dengan cara menghubungi dan menghantar mesej sehingga pukul 4 petang tadi turut gagal.

Sumber:MalaysiaGazette

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : https://www.dnq.pw/