Fizo Mended4hkan Pvnca Mufl1s Disebabkan Lupa D1ri Dan Mengambil Remeh Tentang Amalan Zakat. – Lubuk Viral

SELEBRITI dan usahawan muda, Fizo Omar mengakui antara punca dirinya diuji Allah dan berdepan masalah bnkrap disebabkan ‘lupa diri’ dan tidak menjaga amalan zakat.Begitupun, dia melihat masalah bankrap dihadapinya itu sebagai proses pembelajaran dan mula belajar mengenai imp4k zakat dalam perniagaan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

Fizo berkata sewaktu ditemui pada majlis pelancaran buku terbarunya Bangkit Bila B4nkrap di Pesta Buku Antarabangsa, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, hari ini.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

Dia turut menjelaskan kisah serta kesan aklbat memandang rem3h ibadah zakat yang menjadi bab paling digemari dalam buku ditulis sendiri itu.Menceritakan proses panjang selama 13 bulan diambil menghasilkan Bangklt Bila B4nkrap, Fizo berkata waktu itu isterinya Mawar Karim sedang sarat mengand0ng Wan Mariam.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mawar Karim (@mawar_karim)

“Biasalah bila isteri mengand0ng banyak ragam dan kehendak yang perlu didahulukan. Dalam waktu sama saya harus menjelajah 100 lokasi memberikan ceramah motlvasi,” katanya.

Dalam kesibukan menimang cahaya mata sulung selepas empat tahun mendirikan rumah tangga dan memberi ceramah, Fizo mencvri masa menulis di tengah malam dan juga dalam perjalanan.

“Sekarang selepas Mariam masuk usia empat bulan baru buku itu dapat dilancarkan. Jadi pelancaran Bangklt Bila B4nkrap sangat istimewa buat diri saya secara peribadi,” katanya.Bangkit Bila Bankrap mempunyai 240 halaman merangkumi 12 bab mengenai perjalanan hidup Fizo membawanya melalui detik hltam selepas diumumkan mvfIls.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by fizoomar (@fizoomar)

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber:Rotikaya