Ani Mayuni Lvah Rasa Sed1h Lihat B4dan Anaknya Penuh Kes4n Leb4m… – Lubuk Viral

“SAYA tidak boleh tidur malam apabila mengenangkan keadaan anak yang ditutup mulut dengan kain dan dit4mpar serta disep4k berulang kali oleh beberapa pelajar senior.

“Andai sesuatu burvk terjadi kepadanya pada malam kejadian, saya tidak akan maafkan mereka,” kata penyanyi Ani Maiyuni mengenai insiden yang men1mpa anak sulungnya, Wirda Viviana Zairi, 14, di asrama sebuah sekolah di Titiwangsa, Kuala Lumpur pada 28 Februari lalu.

Ani atau nama sebenarnya Aishah An Nur Osman, 41, ketika dihubungi tidak dapat menahan seb4k apabila menceritakan semula keadaan anak perempuannya yang didera sekumpulan pelajar gara-gara enggan menceritakan kisah peribadi selepas bertemu ibu bapa saudaranya di sekolah berkenaan.

Katanya, pada 3 Mac lalu dia dibenarkan membawa anak keluar dari asrama dan ke dobi bersama, namun anaknya seakan menyembunyikan sesuatu daripadanya apabila banyak mendiamkan diri.

ANTARA kesan kecedera4n dialami Wirda dan lap0ran polis yang dibuatnya di Balai P0lis Setapak. FOTO Ihsan Ani Mayuni

“Selepas beberapa kali memujuk berkongsi masalah yang dihadapi, barulah dia bvka mvlut. Dia memberitahu ada lapan pelajar senior mahu mengetahui mengapa ibu dan bapa saudaranya datang ke sekolah.

“Apabila dia enggan bercerita, pelajar senior itu mengugut mahu memukulnya. Takvt dengan ugvtan itu dia pun bercerita tetapi pelajar senior itu masih tidak berpuas hati dan mempercayainya. Mereka menendang dan menvmbuk pingg4ng anak saya, menamp4r muka serta pvkul d4da.

“Luluh hati saya ketika melihat badan anak penuh dengan kesan leb4m. Terg4mak mereka buat begitu hanya kerana tidak pu4s h4ti,” katanya.

Menurutnya, lebih memilukan hati apabila mulut anaknya ditutup dengan kain bagi mengelakkan warden mendengar jer1tannya.

“Apabila Wirda menangis kes4kitan, mereka menutup mulutnya dengan kain. Sebagai ibu, saya tak dapat bayangkan bagaimana keadaan dia ketika itu.

“Saya sudah buat laporan di Balai Polis Setapak dan mendapatkan laporan kesihatan di Hospital Kuala Lumpur pada 3 Mac lalu. Doktor mengesahkan ada leb4m di b4dan dan pingg4ngnya ced3ra.

“Sebenarnya anak saya dibuli sejak tingkatan satu lagi tetapi tidak seteruk ini. Kali ini, saya tak boleh berdiam diri. Laporan polis perlu dibuat demi keselamatan anak yang kini travma,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Noor Azmi Yusoff ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu.

“Siasatan lanjut berhubung kes ini sedang giat dijalankan mengikut S3ksyen 147 Kanvn Kes3ksaan,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pw/