[VIDEO] “Bagi sebab orang susah,” – Kanak-kanak ‘share’ duit dengan kawan buat ramai seb4k – Lubuk Viral

Ujian itu membuatkan seseorang lebih tabah dan sabar dalam menjalani kehidupan. Pernah tak kita merasakan diri kita tidak la semewah yang disangka kan tetapi sebenarnya ada yang lebih susah lagi daripada kita sampaikan pergi sekolah pun tidak mempunyai duit belanja.

Seperti sebuah video yang tular di laman sosial Tik Tok sekarang iaitu sebuah video yang memperlihatkan seorang kanak-kanak perempuan yang menangis kesedihan kerana sedih akan keadaan seorang rakannya di sekolah yang tidak diberikan duit belanja sekolah.

Menurut ibu kepada kanak2 itu, rakannya itu di sekolah tidak keluar untuk makan jadi bila ditanya, rakannya itu tidak diberikan duit belanja kerana tidak mampu dan dia memberikan duit belanjanya kepada rakannya itu.

Apabila dijemput balik dari sekolah, kanak2 itu memberitahu ibunya sambil menangis mengenangkan nasib rakannya itu. Walaupun begitu, setelah diberikan duit belanja kepunyaannya, rakannya itu mengucapkan terima kasih kepadanya.

Video:

@ellyemirzakisah sedih pia g sekolah harini?♬ bunyi asal – Ziziey Fazrie – user not found

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen juga terharu dengan cerita tersebut dan mengucapkan tahniah kepada ibunya kerana mempunyai anak yang baik budi perkerti dan empati dengan nasib orang lain.

Komen Netizen:

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Tiktok ellyemirza