Ramai “Panas” KakLong Jadi Tetamu Tv lslamik, Sekali Sharnaaz Masuk K0men – Lubuk Viral

Stesen TV Alhijrah sejak malam tadi dikrltik netizen kerana menjemput seorang wanita yang pernah viral di mediaSosial kerana k, es kekec0han di sebuah kedai serbaneka di Dungun, sebagai tetamu undangan bagi program terbitan stesen itu.

Wan Nor Baizura atau lebih dikenali sebagai Kak Long sebelum ini dikrltik netlzen kerana melakukan kekecoh4n di kedai 7 Eleven dan restoran makanan segera yang turut membabitkan anak lelakinya. Bagaimanapun, k, es di 7Eleven telah pun selesai selepas kedua-dua pihak bermaafan.

Tetapi dalam lsu terbaru ini, netlzen tidak berpuas hati dengan tindakan TVAlhijrah menjemput Kak Long sebagai tetamu undangan. Malah ada yang berpendapat stesen TV berkenaan menumpang popular orang seperti itu untuk menaikkan rating.

“TV Alhijrah, kalau tk ada content sangat nak buat, approach la mana-mana doktor ke, peguam macam aku ke, panggil buat sharing yang berilmiah sikit. Ni hangpa panggil orang tah hapa-hapa ni nak jadi macam Melodi ka?” kata ciap Muhammad Syarafi.

“Patutnya TVAlhijrah kena panggil pekerja 7E tu, bukannya Kak Long ni sebab pekerja itu yang menjadi m4ngsa. Sifat sabar dan lemah lembut percakapannya yang patut dicontohi. Kalau naikkan orang yang tldak beretika ini vlral, lama-lama makin lemak masyarakat kita ni. Perkara bladab disanjung tinggi,” ciap Nazura.

“Takkanlah TV pun menumpang populariti orang macam ni untuk naikkan rating?” ciap Don Pablo.

Menlihat diruang mediaSoslal Sharnaaz Ahmad turun memuat naik komen ke atas lsu ini.

“TV Alhijrah tak ada hal, cari pasal. Lama kelamaan orang yang macam inilah akan mewarnai masyarakat. Apabila masyarakat rosak, bertanya lagi sebab apa,” ciap Ahmad Faezuddin.

“Semakin bangga la dia. Buat ja, hat pun orang angkat dia. Bukan apa, kadang manusia ni kena bagi pengajaran bukan naikkan macam ni. Cuba tanya orang 7E tu apa perasaan dan cara dia handle orang kasar seperti ini. Sudah-sudahlah upkan orang macam ni. We expect more from you TV Alhijrah,” ciap Tomyam Ayam.

“Malaysia sudah na, zak, pekerja 7E yang berhemah tidak diangkat, yang celupar dan menunjukkan sikap yang tidak sepatutnya diangkat. Penjual produk timbang kilo semakin ri4k dan jvah, semakin disokong masyarakat. Ahli politik semakin korvp kerap diangkat naik. Ustaz yang membawa cerita menlpu semakin popular dan ramai pengikut,” kata Nasoruddin Shah.

Walau bagaimanapun, ada netizen yang tampil mempertahankan TV Alhijrah dan memaklumkan episod program itu masih belum disiarkan dan adalah tidak adil netizen terus menghent4mnya tanpa mengetahui intipati program.

“Maaf, setahu saya episod ini masih belum disiarkan. Tak adil rasanya kalau terus hentam tanpa tahu intipati program. Saudara dah tonton ke episod ini yang sampai tweet macam ni? Tahu ke intipati dia apa? Apa yang diorang bincangkan?

“Saya percaya penerbit tak ada sedikit pun niat nak menaikkan unsur neg4tif. Saya nak judge pun tak boleh sebab saya tak tahu apa yang dibincangkan dalam program itu yang masih belum disiarkan lagi.

“Awak tahu ke kalau penerbit sebenarnya dah jemput tetapi dia tolak? Atau pihak 7E sendiri tak benarkan? Benda ini semua melibatkan branding. Bukan senang-senang nak main terjah je.

“Saya nak invite owner Petronas pun kena dapatkan kelulusan pihak atasan Petronas. Padahal nak puji diorang, bukan nak condemn,” ciap Hanan M. Said.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :earnsupport