Wanita Bongk4r Kos Ambil Anak Angkat, Labur RM15K Termasuk Saguhati Ibu Kandvng – Lubuk Viral

Pengambilan anak angkat ini adalah satu usaha bagi pasangan yang masih belum dikurniakan cahaya mata. Proses pengambilan anak angkat ini bergantung kepada keluarga angkat itu sendiri samada mahu ambil di Jabatan Kebajikan Masyarakat atau dari keluarga yang tidak berkemampuan.

Banyak proses yang perlu dilalui oleh keluarga angkat jika mahu mengambila anak angkat daripada keluarga yang tidak berkemampuan kerana kesemua kos melibatkan proses bers4lin ibu kandvng di hospital ditanggung oleh keluarga angkat. Namun pernahkah anda tertanya kos yang sebenar?

Beberapa hari lalu perunding iaitu @wawa.idris pernah berkongsi mengenai proses pengambilan anak angkat beliau di laman aplikasi Tik Tok miliknya. Menurut puan wawa, beliau tidak kisah berhabis sehingga RM15,000 untuk kesemua kos proses untuk mengambil anak angkatnya itu.

Menurutnya lagi, kos itu termasuklah pemberian “saguhati” kepada ibu kandvng dan kesemua kos bersalin di hospital swasta ditanggung oleh beliau. Pemberian wang saguhati itu bergantung kepada ibu kandvng iaitu ibu kandvng kepada anak angkatnya adalah sekitar RM500 sahaja.

Video:

@wawa.idris Terima kasih Allah atas kurniaan ini. Akan ku jaga sepeti nyawa sendiri. #anakangkat #iateri #suamiIsteri ♬ original sound – Wawa Idris

@wawa.idris Reply to @zueranina KOS AMBIL ANAK ANGKAT bergantung kpd hospital mana dia bersalin & berapa saguhati yang ibu itu minta. #wanita #anakangkat #ibu ♬ original sound – Wawa Idris

Menjengah ke ruangan komen pula, ramai yang bertanya proses pengambilan anak angkat tersebut dan ada juga yang berkongsi pendapat tentang anak angkat masing2.

Komen Netizen:

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Tiktok wawa.idris