Long Tiger akhirnya kena kena cekvp, tapi lokasi dia di t4ngkap menjadi tanda tanya- Lubuk Viral

JOHOR BAHRU: Lelaki berketurunan Rohingya, Long Tiger yang dikehendaki polis selepas melarikan diri dari lok4p Mahk4mah Majistret Tangkak, dekat sini dipercayai sudah diberk4s polis.

Long Tiger atau nama sebenarnya Abdul Hamim Ab. Hamid, 32, dipercayai ditah4n dalam satu operasi khas di negeri ini.

Butiran penangkapan svspek yang bersembunyi sejak 13 hari lalu dijangka diberikan oleh Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay yang akan mengadakan sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor esok.

Dalam kejadian pada pukul 11.55 pagi, 15 Disember lalu, Ab. Hamim bertindak melol0skan diri melalui pintu utama Mahkamah Majistret Tangkak sebelum perbicara4n terhadapnya di bawah Seksyen 388 Kanun Keseksa4n bermula.

Baru-baru ini Polis menahan sepasang suami isteri yang disyaki rakan subahat kepada Long Tiger.

Pasangan warga tempatan berusia 41 dan 43 tahun itu ditahan di Balai Polis Bukit Gambir, kira-kira 12.30 tengah malam.

Malah, dua daripada empat anggota polis yang ditahan sebelum ini terlibat secara langsung dengan aspek kecuaian sehingga Long Tiger meloloskan diri kini ditahan kerja sehingga habis proses rayu4n sebelum tindakan selanjutnya diambil.

Sementara itu, Long Tiger juga masih mempunyai status perbicar4an di Mahkam4h Sesyen Muar membabitkan kesalah4n rog0l di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan kini disiasat mengikut Seksyen 224 kanvn sama kerana lari daripada tahanan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/