Isau Halau Mgsa Banjir Utk Berteduh, Pihak AEON Shah Alam Tampil Buat Penjelasan

PETALING JAYA – Syarikat peruncitan, AEON Co. (M) Bhd. (AEON) membuat permohonan maaf secara terbuka selepas tular isu yang mend4kwa pihaknya telah mengh4lau sebilangan mngsa yang terkandas dan berteduh di AEON Shah Alam baru-baru ini.

Menerusi ciapan yang tular di Twitter, mngsa yang terlibat did4kwa telah dih4lau oleh pengawal keselamatan dan pihak pengurusan pusat membeli-belah tersebut sehingga mereka terpaksa kembali berteduh di dalam kenderaan dan ada juga terpaksa bermandikan hujan kerana tiada tempat untuk dituju.

Se bilan gan m4ngsa yang ter kandas dan berteduh di AEON Shah Alam di katakan telah di halau oleh pen gawal ke selamatan dan pihak pengurusan pusat mem beli-belah tersebut.

Lantaran itu, mngsa ter paksa kem bali berteduh di dalam kenderaan mereka yang tidak ber gerak dan tidak kurang juga ter paksa bermandikan hujan kerana tiada tempat untuk ditujui.

Mohon Maaf Secara Terbuka

Sementara itu, pihak pengurusan Aeon Shah dalam satu kenyataan, memohon maaf di atas segala kekurangan dari pihaknya dalam menangani situasi tersebut yang berlaku secara mengejut.

“Kami ambil maklum akan kelem4han kami dan kami ambil iktibar serta belajar darinya.

“Kami sedar adalah tidak mudah untuk memuaskan hati semua pihak apatah lagi dengan bilangan yang besar dalam keadaan kami yang tidak bersedia namun begitu, kami akan cuba pertingkatkan keupayaan kakitangan kami,” katanya.

Tambahnya, kakitangan AEON masih tidak mempunyai kemahiran atau pengalaman untuk mengendalikan operasi sebegitu dan pihaknya masih tetap berusaha dalam memberi bantuan kepada mngsa-mngsa banjir.

Jelasnya, ketika itu pihaknya tidak menyedari akan situasi sebenar banjir yang berlaku di kawasan sekitar dan selepas menerima banyak pertanyaan, keputusan dibuat sekitar pukul 9.40 malam untuk membenarkan para pelanggan, kakitangan dan orang ramai yang terkesan dengan banjir untuk berlindung di dalam premis.

Selain itu, pihak pengurusan turut memaklumkan, AEON Shah Alam telah menyantuni 570 orang pelanggan yang terkandas disebabkan oleh banjir kilat di sekitar Shah Alam pada 18 Disember 2021 dengan memberi tempat bermalam dan dibenarkan pulang keesokan hari.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*