Pernah Jadi Antiv4ksin, Abang Arw4h Siti Sarah Akui Der1ta Dij4ngkiti C0vid-19

Pemerg1an Allahyarh4m Siti Sarah Raissuddin bulan lalu disebabkan jangkit4n C0v1d-i9 pastinya memberi kesan kepada ramai orang. Bukan hanya Allahyarh4m sahaja yang dij4ngkiti wab4k tersebut, hampir seluruh ahli keluarganya termasuk bapa dan abangnya turut menjadi m4ngsa.

Tak lama selepas arw4h Siti Sarah ‘pergi’ abangnya, Ahmad Firdous Raissuddin telah dikejark4n ke h0spital dan ditidurkan berikutan berada di tahap 4 jangkit4n C0vid.

Berkongsi pengalaman dij4ngkiti C0v1d19

Namun begitu, semasa di h0spital, ada sesetengah netizen mend4kwa bahawa abangnya merupakan sal4h seorang yang men0lak v4ksin selepas melihat beberapa posting di media sosial.

Justeru itu, selepas kembali sembuh dan dibenarkan pulang ke rumah, Ahmad Firdous telah membuat FB live berkongsi kondisinya dan memberi beberapa perkongsian berguna untuk mereka yang terkena jangkit4n.

>Antara isi penting yang diucapkan oleh Ahmad Firdous adalah mengenai pengambil4n v4ksin dan kepentingan mendapatkan suntik4n tersebut. Dia akui bahawa sebelum ini pernah meraguk4n v4ksin dan jangkit4n C0v1di9.

Namun selepas melihat sendiri keadaan pes4kit-pes4kit yang keluar masuk ke Unit Raw4tan R4pi (ICU), dia akhirnya meny3dari yang C0v1d-19 adalah benar.

Pegawai perubatan hargai perkongsian abang Siti Sarah

Perkongsiannya telah mendapat perhatian warganet terutamanya salah seorang pegawai perubatan di Twitter yang menggunakan nama akaun @khairul_Hafidz apabila memuat naik semula sedut4n daripada perkongsian Firdous di FB.

Dr. Khairul Hafidz meluahk4n rasa syukur apabila mendengar pengalaman yang dilalui oleh abang kepada selebriti terkenal itu. Beliau juga sangat menghargai apabila lelaki berkenaan mengup4s perihal kebaikkan v4ksin dari pandangan matanya serta berterima kasih kepada frontliners yang menjaganya sepanjang berada di h0spital.

“Syukur mendengar luahan hati abang Sarah Raissuddin, Firdous, yang bercerita mengenai pengalaman beliau dij4ngkiti C0VID-19 dan masuk ke ICU.

Akhirnya beliau percaya mengenai C0VID-19, v4ksin dan beliau berterima kasih dengan staf kesihatan yang menjaga beliau. Alhamdulillah…” tulis Dr. Khairul Hafidz

Penjelasan yang dibuat oleh Firdous nyata sangat bermanfaat untuk sesiapa sahaja yang belum mendapatkan v4ksin. Walaupun dia langsung tidak mem4ksa dan meny3dari perkara tersebut adalah hak individu, namun dia mengakui penderita4n yang dihad4pi cukup berat ketika itu dan berisik0 meny3barkan w4bak kepada orang lain andai tidak mendapatkan v4ksin.

Sumber:FB Ahmad Firdous Raissuddin, Twitter @khairul_hafidz

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber : www.dnq.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*