Siti Sarah Pergi Beberapa Jam Yg Lalu, Ini Kata Ustazah Asma Buat Ramai Seb4k Mendengar…

PETALING JAYA- Kepulangan penyanyi Siti Sarah ke negeri abadi kira-kira pukul 5.13 pagi tadi selepas hampir 65 jam bert4rung ny4wa akib4t C0vid-19 memberi impak kepada orang ramai selain mendapat ucapan takziah daripada pelbagai pihak.

Antara yang memuat naik ucapan takzi4h itu ialah Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah menerusi hantaran di Facebook rasmi beliau tadi.

“Takzi4h kepada keluarga Siti Sarah Raisuddin dan kepada semua ahli keluarga rakyat Malaysia yang telah terk0rban akib4t C0vid-19, Al Fatihah,” tulisnya ringkas.

Sementara itu, ucapan t4kziah atas pem3rgian Siti Sarah turut dirakamkan individu berp3ngaruh lain antara pendakwah terkenal, Ustazah Asma’ Harun dan Ebit Lew.

Menerusi entri Instagram, Ebit menitipkan rasa s3dihnya atas kehil4ngan tersebut dan mengucapkan salam takziah kepada keluarga Allahyarhamah Siti Sarah atas pem3rgiannya.

Dalam memberitahu, penyanyi lagu Kesetiaan itu pernah menawarkan diri membantu membayar beberapa rumah sewa gol0ngan m1skin.

“Ya Allah s3dihnya rasa. Insya-Allah, Shuib , Siti Sarah serta anak-anak semuanya akan bersama kembali dalam syurga Firdaus.

“Sarah banyak kali tanya kepada saya ingin bayarkan sewa beberapa rumah orang m1skin yang saya uruskan dan anak yatim yang saya bantu sekolahkan.

“Semoga Allah beri syurga Firdaus padanya. Sabar ya Shuib, Allah sayang. Insya-Allah,” coretnya menerusi Instastory.

Pagi tadi, berita duka itu dikongsi pelawak, Shuib yang kehil4ngan isteri tercinta, Siti Sarah  yang menghembuskan nafas terakhirnya pukul 5.13 pagi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM).

Berita duka itu disampaikan pihak pengurusan penyanyi bersuara emas itu, Indigital Music. Siti Sarah meningg4l dunia selepas beberapa hari bertarung ny4wa melawan j4ngkitan C0vid-19.Lahan Ebit Lew

Terdahulu, penyanyi itu juga terpaksa ditidurkan untuk proses pembed4han melahirkan anak dalam kandungan yang berusia tujuh bulan.

Menurut Asma, beliau meminta orang ramai untuk mendoakan Siti Sarah dan seluruh umat Islam yang telah men1nggal dunia agar mendapat keampunan dan rahmat Allah.

“Duhai Almarhumah Siti Sarah, jua buat semua ibu yang tabah, walaupun sebahagian kalian telah rebah, menjadi sebahagian sejarah musibah, menjadi satu muhasabah buat ummah.

“Akhirnya takdir Allah mengatasi semuanya, dengan seribu hikmah dariNya, tersingkap di dunia atau di akhirat sana,” katanya.

Ebit Lew pula mendoakan agar Shuib dan anak-anak akan bersama Siti Sarah di syurga kel4k.

“Siti sarah banyak kali bertanya untuk bayarkan sewa beberapa rumah orang m1skin yang saya uruskan dan anak yatim saya bantu sekolahkan, semoga Allah beri syurga firdaus buatnya,” jelasnya.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber:K! ONLINE

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*