Pelawak Tauke Mengaku Dia Dit4han Polis, Dia Ceritakan Perkara Sebenar Apa Yg Jadi

Sebelum ini seorang selebriti lelaki berusia 40-an dit.ahan polis berhubung keg.iatan pemerdagangan manusia dipercayai terb.abit dengan khidmat s.eks di hotel dengan bayaran melebihi RM 1,000 untuk tempoh lapan jam.

Sumber berkata, s.iasatan polis mendapati artis lelaki terbabit berperanan sebagai penghantar pekerja s.eks yang terlebih dahulu ditempah secara dalam talian menggunakan aplikasi WhatsApp.

Menurutnya, berdasarkan s.iasatan awal, artis lelaki terbabit mengambil pekerja s.eks itu di Bukit Jalil, Kuala Lumpur sebelum membawanya ke sebuah hotel di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada Ahad lalu.

“Soal s.iasat terhadap wanita dit.ahan itu mend.akwa dia terbabit dalam kegiatan pel.acuran dikendalikan seorang ejen bernama Kevin yang berperanan mempromosikan khidmat s.eks melalui pelbagai aplikasi media sosial.

“Biasanya pelanggan yang berminat diminta mendepositkan wang ke dalam akaun bank diberikan Kevin untuk melanggan pel.acur,” katanya.

Dalam kejadian 10 pagi Ahad lalu, polis men.ahan artis itu selepas dipercayai terbabit dalam keg.iatan pemerd4gangan manusia bagi tujuan ek.sploitasi s.eks dalam sekatan jalan raya di Ulu Bendul, Negeri Sembilan.

Ketua Polis Daerah Kuala Pilah Superintendan Amran Mohd Ghani berkata, susulan t.angkapan itu pihaknya berjaya menyelamatkan seorang wanita di sebuah bilik hotel berkenaan.

“M.angsa yang diselamatkan mendapat p.erintah perlindungan sementara dan ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Johor,” katanya.

“S.iasatan lanjut berkaitan k.es ini diteruskan bagi mengenal pasti rangkaian kegi.atan pemerd4gangan orang ini,” katanya.

Tauke Jambu Tampil Beritahu Cerita Sebenar

Pelawak, Tauke Jambu atau Zamatul Amri Zakaria, mengaku dit.ahan oleh pihak berkuasa bagi memb.antu s.iasatan berhubung kegiatan pem.erdagangan manusia bagi tujuan s.eks, baru-baru ini.

Pelawak berusia 45 tahun itu membuat pengakuan tersebut menerusi akaun Instagram Story miliknya yang diulang siar isterinya, Nadia Mohd Effendi, petang Sabtu.

“Kepada yang tidak puas hati, memang aku dit.ahan untuk bantu s.iasatan dan aku telah pun memberikan kerjasama yang sepenuhnya kepada pihak berkuasa.

“Bukan jadi bapa ay4m atau pengedar, tiada kaitan aktiviti tersebut,” ujarnya.

Terdahulu, pelawak itu men.afikan dia adalah pelawak terkenal dit.ahan polis Ahad lalu kerana dipercayai terl.ibat dengan kegiatan pemerdag4ngan manusia untuk tujuan eks.ploitasi s.eks di sebuah hotel di Kuala Pilah.

Tauke Rasa Sedih Kerana Dituduh Buat Benda Tak Elok, Bakal Lakukan Sesuatu Dan Ramai Peguam Hubungi Beliau

RIMAS sering menjadi buah mulut ramai sejak berita seorang selebriti ditahan polis, pelawak Tauke (Jambu) berkongsi rasa sedih dengan situasi yang menimpanya.

Menurut Tauke atau nama sebenarnya Zamratul Amri Zakaria, 45, dia hairan adakah tindakan mencem4rkan marvah, mengvmpat dan memf1tnah dianggap mulia dalam masyarakat hari ini.

“Salam sahabat beriman, kita seronok bermain dengan jari. Kira seronok meng4ibkan orang lain, memf1tnah, mengvmpat dan menc3markan maru4h orang lain sesuka hati.

“Kita membuka ruang untuk menghasvt agar membenci sesama makhluk… adakah kita rasa begitu mulia?” luah Tauke di Instagram pada Jumaat.

mStar cuba mendapatkan penjelasan lanjut mengenai luahannya itu namun Tauke memaklumkan dia akan mengadakan sidang media dalam masa terdekat.

Perkongsian Tauke di Instastory miliknya.

“InsyaAllah saya buat sidang media,” katanya ringkas menerusi aplikasi WhatsApp.

Sebelum ini Tauke turut berkongsi maklumat bahawa dia dihubungi beberapa peguam namun tidak dijelaskan atas tujuan apa.

Kira seronok meng4ibkan orang lain, memf1tnah, mengvmpat dan menc3markan marvah orang lain sesuka hati

“Wah ramai lawyer call aku ni… Alhamdulillah,” katanya di Instastory.

Menerusi laporan mStar sebelum ini Tauke menafikan dia adalah selebriti yang dit4han polis berhubung kes pemerdag4ngan orang bagi tujuan eksploitasi se.ks di sebuah hotel di Kuala Pilah, Ahad lalu.

Tegas Tauke dia langsung tiada kaitan dengan jenayah tersebut sebaliknya berada di rumah di Bukit Jalil ketika berita berkenaan mula menjadi kecoh.

Kredit : Utusan

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*