Ditudvh ‘k4ncing’ ambil d4dah, Hafiz Suip cerit4 perkara seben4r

AKIBAT bentuk fizikal yang kelihatan semakin ku.rus dan cengk.ung, penyanyi Hafiz Suip sering diajukan soalan neg4tif kononnya dia mengambil bahan terl4rang.

Mengakui tertekan dengan telahan seperti itu, Hafiz, 31, sekali lagi menegaskan dia berada dalam keadaan sihat dan tidak terlibat dalam aktiviti d4dah.

“Kalau betul-betul ambil berat, hubungi saya dan tanya secara personal. Bukannya terus menilai dan cakap eh Hafiz kurus… ni mesti k4ncing ni, ni mesti d4dah, ni mesti family tak bagi makan.

“Macam-macam saya terima! Saya akui stre.ss apabila ditanya begini. Saya manusia biasa… status artis dan nyanyian hanya kerjaya saya.

“Benda tak betul kenapa nak layan… kita tak buat kenapa nak layan? Tapi sebagai selebriti saya hanya mampu terima dan kem4m, kalau buka mulut tak baik pula di mata orang,” katanya kepada mStar.

Dia ditemui semasa ditemui dalam sidang media secara maya bagi mempromosikan lagu Berakhirlah Pencarianku duet bersama Ernie Zakri.

Tambah Hafiz, dia sendiri tertanya-tanya sejauh mana keikhlasan orang ramai mengambil berat tentang keadaan kesihatannya.

“Alhamdulillah apa yang saya boleh katakan, saya sihat. Tapi cuba fikir, kalau anda berada di tempat saya… tertek4n tak apabila selalu ditanya soalan yang sama?

“Apa sebenarnya yang orang ambil berat? Sebab asyik tanya tentang s4kit. Kita ni manusia, lama-lama boleh jadi ment4l… kita pun s4kit kerana kata-kata tu kan doa,” katanya.

Teka-teki kesihatan Hafiz Suip terjawab, sudah jumpa doktor – “Sihat dan s4kit kita Allah tentukan… jangan fikir banyak”

Terdahulu penyanyi Hafiz Suip menjadi bualan h4ngat selepas dia berkongsi foto terkini menerusi kemaskini terbaharu laman Instagram.

Penyanyi Kisah Cinta Kita itu mengundang rasa terkejut di kalangan peminat dan rakan selebriti kerana kelihatan amat kurus.

Malah, kapsyen yang disertakan dalam kiriman gambar juga menimbulkan tanda tanya.

“Saya masih survive. Akhirnya makan. Awak ingat saya tak tahu apa ‘perm4inan’ yang awak main,” tulisnya mengiringi perkongsian berkenaan.

Susulan itu, rakan selebriti seperti Fendy Bakry, Hazama, Akim Ahmad dan Zarul Umbrella meninggalkan komen bertanya apa yang telah terjadi kepadanya.

Meleraikan persoalan, Hafiz menerusi BH Online, tampil memberi penjelasan:

“Saya kurus bukan kerana masalah kesihatan, apatah lagi dikaitkan dengan ilmu hit4m kerana saya mempunyai alasan tersendiri untuk tampil demikian.

“Sebagai penghibur, saya perlu menitikberatkan penampilan dan mengekalkan bentuk tubuh supaya sedap mata memandang apabila beraksi di kaca televisyen.

“Kadang kala, saya tidak dapat mentafsir apa sebenarnya yang dimahukan masyarakat kerana ada sahaja yang mereka tidak berpuas hati.

“Kurus salah, gemuk pun susah dan akhirnya, saya memilih untuk tidak ambil pusing kata-kata orang lagi. Apa yang penting, ia bukan kerana masalah kesihatan atau ilmu hit4m”.

Dalam perkembangan lain, Hafiz kini meledak dengan single Kisah Cinta Kita ciptaan Ikhwan Fatanna dan Ayden Ali, manakala lirik tulisan Datuk A. Aida.

Beliau mendirikan rumah tangga dengan Nureffy Jasreel pada 14 Mei 2016 dan sehingga kini dikurniakan seorang anak.

Sebelum ini, bapa kepada dua cahaya mata itu mendapat perhatian apabila memuat naik satu status di laman Instagram, memohon maaf di atas segala kesilapannya.

Hafiz bersama isteri dan dua anak lelakinya.

Menurut anak jati Kuching, Sarawak ini dia berbuat demikian kerana takut dengan az4b Allah di hari pembal4san kelak.

“Saya minta maaf jika pernah tersalah cakap, terkec1lkan hati atau ada d3ndam yang tersimpan selama ini… maafkan saya.

“Ini bukan cerita sedih atau cerita d0ngeng… tapi hakikatnya saya takut az4b Allah SWT di mana suatu hari nanti apabila saya m4ti saya akan dihis4b.

“Saya tidak minta lebih, cuma doakan yang baik dan saya minta kalian bermodalkan lima minit sahaja, ada masalah… dua rakaat minta dengan Allah, itu sahaja, ” katanya.

Usaha mStar untuk mendapatkan komen lanjut daripada Hafiz belum berhasil berikutan dia tidak menjawab panggilan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*