‘Anjang Aki” Menghembuskan Nafas Terakhir, Ini Puncanya

KUALA LUMPUR: Bintang veteran, Datuk Baharuddin Omar, 85, menghembvskan nafas terakhir akibat ses4k naf4s di kediamannya di Shah Alam, dekat sini, kira-kira jam 6.30 petang ini.

Berita tentang pelakon yang dikenali dengan watak Anjang Aki menghembvskan naf4s terakhir itu disahkan oleh isterinya, Datin Nazariah Abu Bakar kepada BH Online.

Nazariah, 66, berkata, arw4h suami menghembvskan naf4s terakhir bukan disebabkan pand3mik C0V!D.19, sebaliknya arw4h menghidap peny4kit pembuluh darah bengkak.

“Arw4h baru selesai makan dan kemudiannya, masuk ke bilik untuk berehat. Saya pula ke dapur, namun saya mendapati arw4h sesak nafas sebaik meninjau keadaannya dalam bilik.

“Selepas itu, arw4h langsung tidak sedarkan diri. Saya dan dua anak berada di sisi arw4h ketika menghembvskan naf4s terakhir.

“Alhamdulillah, arw4h pergi dengan mudah. Saya kemudiannya menghubungi anak-anak lain memaklumkan berita tersebut,” katanya kepada BH Online.

Nazariah berkata, seorang cucu yang bertugas sebagai doktor di Klang bergegas pulang ke rumah dan menjalankan ujian calitan C0V!D.19 pada arw4h.

“Cucu mengesahkan arwah menghembvskan nafas terakhir bukan disebabkan p4ndemik C0V1D.19,” kata Nazariah.

Allahyarh4m Baharuddin meninggalkan tujuh cahaya mata dan dua anak tiri. Arw4h dikebumikan di Sungai Tua, Batu Caves, Selangor.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: BH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*