Ramai Luah Rasa Gembira Tgk Bossku Dip3njara, Sekali Ustazah Asma Titip Pesanan Ini- Lubuk Viral

Susulan keputusan mahkamah terhadap kes penyelew3ngan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pendakwah bebas Ustazah Asma’ Harun tampil menitip pesan agar orang ramai tidak terlalu ‘bergembira’ dengan khabar berkenaan.

‘Kebaikan pastinya pernah dibuat’

Menerusi video yang dikongsi semula pelakon Anne Ngasri di laman Instagram, Asma’ berkata bahawa dia agak terkilan melihat orang Islam khususnya menghina sesama sendiri di media sosial dengan perkataan yang kasar dan tidak sopan.

Ramai yang bergembira semalam, cukup mengeluarkan kalimah syukur tanpa menghina individu terbabit.

Undang-undang telah tertegak, apa keburukan berlaku pada dia kita tak boleh rasa gembira dengan ayat seperti padan muka, rasakan.

Kebaikan pastinya pernah dibuat, jangan dinafikan perkara ini mustahil semuanya jah4t dan keburvkan.

Tegas Asma’ lagi, umat Islam di negara ini tidak perlu terlalu mengagungkan arena politik sehingga perlu saling bermusuh4n sesama saudara seagama.

Tak perlu kita timbulkan fitn4h lain kerana ketidakpuasan hati kita, musvh Islam tepuk tangan lihat kita bergaduh sesama sendiri dan orang bukan Islam pula mengeratkan hubungan mereka.

Sebagai orang beriman kita tak boleh mengh1na atau kita tak boleh bergembira di atas kecelaka4n orang lain lebih-lebih lagi saudara sesama Islam kita, tak kira siapa, bahkan orang itu pernah mengh1na dan fitn4h kita.

Dalam pada itu, Asma’ menyeru agar orang ramai mendoakan Perdana Menteri Ke-6 itu agar berubah menjadi seseorang yang

lebih baik.

VIDEO:

Terdahulu, Najib gagal dalam rayuan akhir kes penyelewengan SRC International Sdn. Bhd. berjumlah RM42 juta, dan dikenakan hukuman penj4ra 12 tahun, dan d3nda RM210 juta.

Sumber: Instagram Anna Ngasri via Oh Bulan

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://trendingsangat.pw/