Ini Kata-Kata R0smah Ketika Wartawan Jumpa Kat Mhkamah Dan Bertanya Tentang Suaminya- Lubuk Viral

” Salam semua, saya pasti ramai menanti perkembangan terkini keadaan Bossku.”

Itu perkongsian anak kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri NAJlB Tun Razak di Instagram yang berkongsi keadaan terkini bapanya pada malam pertama di pnjara.

Nooryana Najwa berkata, bapanya yang dipanggil ‘Daddy’ itu sedang membiasakan diri dengan rutin baharunya di Pnjara Kajang yang sama sekali berbeza dengan jadual terdahulu.

Menerusi aplikasi Instagram Story, Nooryana memberitahu bapanya dalam keadaan sihat, malah, semangat perjuangan juga masih kuat walaupun selepas didapati bersalah menyeI3weng dana RM42 juta milik SRC International Sdn. Bhd.

Katanya lagi, semalam wakil daripada barisan peguam dapat berjumpa bapanya di pnjara.

” Hari ini, wakil dari barisan peguam dapat bertemu dengan Daddy di Pnjara Kajang. Alhamdulillah, Daddy dalam keadaan sihat dan semangat perjuangan Daddy masih kuat.

” Keperluan asas Daddy juga telah diberikan dan Daddy sedang membiasakan diri dengan rutin baru, berbeza dengan jadual harian Bossku yang sentiasa padat.

” Esok (hari ini) kami sekeluarga dapat bertemu, Daddy akan ke mhkamah untuk perbicar4an kes 1MDB.

” Yana rasa ini kali pertama kami menanti kehadiran Daddy di mhkamah kerana saya dan keluarga dapat meninjau keadaan Daddy walaupun dari jauh.

” Terima kasih kami ucapkan kepada pegawai dan pengawal di Pnjara Kajang kerana ambil berat keadaan Daddy.

” Kami sangat hargai keprihatinan mereka..” tulis Yana.

Semalam, Nooryana Najwa memuat naik pesanan bapanya yang mahu mereka sekeluarga meneruskan perjuangan.

Katanya, dia sekeluarga di samping penyokong akan membuat yang terbaik bukan sekadar untuk Bossku tetapi juga untuk Barisan Nasional (BN), UMNO dan rakyat.

Menurut Nooryana Najwa, dia sekeluarga akan berada di Mhkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini bagi bertemu bapanya yang terlibat dalam perbicaraan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

R0smah luah kata-kata ini

Sementara itu, isteri kepada Bekas Perdana Menteri, Datin Seri R0smah Mans0r memaklumkan suaminya, Datuk Seri NAJlB Tun Razak kini berada dalam keadaan baik dan sihat.

R0smah ketika ditemui berkata, beliau berterima kasih kepada penyokong suaminya kerana hadir ke Mhkamah Kuala Lumpur di sini hari ini bagi mengikuti perkembangan kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Tak ada apa….Datuk Seri sihat

” Tak ada apa….Datuk Seri sihat, Alhamdulilah.Terima kasih atas sokongan semua,” katanya ringkas.

Beliau berkata demikian selepas ditanya wartawan mengenai keadaan bekas pemimpin itu sebelum meninggalkan kompleks Mhkamah Kuala Lumpur kira-kira pukul 3.39 petang tadi.

NAJlB kekal jalani hukvman di Pnjara Kajang

Dalam pada itu, Datuk Seri NAJlB Tun Razak dipercayai akan terus kekal menjalani hukvman di Pnjara Kajang.

Satu sumber mendedahkan kepada UtusanMalaysia, waran yang dikeluarkan Pendaftar Mhkamah terhadap beliau sememangnya perlu menjalani hukvman di pnjara berkenaan.

Bagaimanapun, Utusan Malaysia difahamkan, pihak peguam dan keluarga beliau boleh membuat permohonan kepada Jabatan Pnjara untuk mempertimbangkan memindahkan NAJlB ke Pnjara lain bergantung kepada alasan yang munasabah.

” Beliau (NAJlB) dipercayai menjalani hukvman di Pnjara Kajang,” kata sumber itu secara ringkas.

Dalam pada itu, satu kenyataan rasmi akan dikeluarkan Jabatan Pnjara Malaysia berhubung perkara itu.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan, NAJlB ditempatkan sementara di Pnjara Kajang terlebih dahulu bagi urusan pendaftaran dan pentadbiran sehingga selesai.

Difahamkan, NAJlB ditempatkan di Pnjara Kajang sementara waktu bagi ujian saringan kesihatan dan prosedur-prosedur lain

Sementara satu sumber lain memberitahu Utusan Malaysia, layanan serta kemudahan bagi bekas Perdana Menteri itu adalah sama selaras dengan ketetapan akta, peraturan dan prosedur Jabatan Pnjara Malaysia.

Tiada layanan istimewa

Kata sumber itu, tiada layanan istimewa diberikan dan beliau perlu melalui proses berkenaan secara saksama seperti diperuntukkan dalam undang-undang dan peraturan pnjara.

Tindakan dan proses yang diambil oleh Jabatan Pnjara adalah berasaskan ketetapan akta, peraturan dan prosedur pnjara yang diguna pakai untuk menguruskan semua bnduan

Diminta menjelaskan mengenai prosedur berkenaan, sumber memberitahu, mhkamah akan mengeluarkan waran di mana tertuduh akan menjalani hukvman mereka.

Pnjara yang diwarankan perlu menerima mereka yang dinamakan di dalam waran itu menjalani hukvman tertakluk kepada keputusan yang dikeluarkan Mhkamah.

Pengasingan sel bagi bnduan berprofil tinggi.

Selepas itu, Jabatan Pnjara akan membuat penilaian, sekiranya perlu Ketua Pengarah Pnjara mempunyai kuasa untuk memindahkan mana-mana bnduan ke pnjara yang bersesuaian dengan keadaan bnduan.

Dalam pada itu, sumber berkata, pnjara boleh mempertimbangkan pengasingan sel bagi mana-mana bnduan yang dikategorikan sebagai berprofil tinggi.

Pertimbangan ini dibuat berdasarkan keselamatan pnjara dan bnduan itu sendiri.

Sumber:utusanmalaysia, hmetr0

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.asiakini.com/