“Siapa Orang Itu Nak Letakkan saya Ini Istidr4j? Jangan Buat Kerja Tuhan,” – Ifa Raziah – Lubuk Viral

Penyanyi Ifa Raziah tampil memberikan reaksi susulan dak.waan seorang ustazah yang mengait.kan ibad.ah umrah yang dikerjakannya sebanyak tiga kali meski tidak menutup au.rat dengan sempurna sebagai tanda-tanda istid.raj.

Menurut Ifa atau nama sebenarnya, Saripah Raziah Mustapha, 47, walaupun kenyataan agamawan itu disifatkan secara umum namun dia merasa terpanggil untuk menjelaskan tentang perkara tersebut.

“Siapa orang itu nak letakkan saya ini istidr4j. Dia tahu ke maksud istidr4j? Jangan buat kerja tuhan.

“Setahu saya yang j4hil dan seorang pend0sa ini, istidr4j itu adalah orang yang lupakan Allah SWT… nak sebut nama Allah pun ketat hati dia.

“Walaupun saya seorang pend0a tapi kehidupan saya lagi islam daripada mereka yang memakai tudung.

“Perlu ke saya nak tunjuk waktu malam saya bangun tahajud, perlu ke setiap kali solat saya buat live, perlu ke setiap kali saya belajar mengaji secara online saya buat live.

“Kalau saya ini tergolong dalam istidr4j, saya tak buat perkara-perkara ini yang menjadi rutin hidup saya,” katanya ketika dihubungi MH.

Sebelum ini, menerusi sebuah video pendek memaparkan kenyataan Ifa tentang dijemput menunaikan umrah biarpun belum berhijab tular sehingga mencetuskan kemar4han ramai.

Selain itu, Ifa turut menjelaskan dengan kesenangan yang dimilikinya kini, dia boleh sahaja pergi ke mana-mana negara lain tetapi Allah telah menggerakkan hatinya untuk menjadi tetamu di Tanah Suci sebanyak tiga kali.

“Saya boleh pergi ke mana sahaja di dunia ini untuk bercuti.

“Tapi kenapa saya memilih untuk berjumpa dengan Rasulullah SAW dan saya nak cuci d0sa saya di Tanah Suci… sebab saya sangat suka ke Tanah Suci berbanding dengan negara lain.

“Di sana, saya boleh dekatkan diri dengan Allah SWT dan Rasulullah SAW. Itu ke yang dinamakan istidr4j.

“Saya pergi umrah dengan keinginan saya dan dijemput oleh Allah bukan kerana saya ada duit atau tidak… tapi atas jemputan Allah SWT.

“Kenapa manusia durj4na ini semua nak pertikaikan kehendak Allah?

“Allah tahu saya belum bertudung tapi Allah jemput saya untuk belajar banyak perkara baru dalam hidup semasa membuat ibadah.

“Membuatkan saya lebih baik dari dulu dan banyak luangkan masa dekatkan diri dengan Allah,” katanya lagi.

Ifa mengakui dia sudah lali menerima pelbagai keca.man dan kri.tikan sejak berg.elar anak seni bermula 26 tahun lalu.

“Memang saya tahu buka aurat tu berd0sa besar dan benda (menutup aura) wajib. Dalam live pun saya sebut doakan saya baik-baik, InsyaAllah saya berubah ke arah itu.

“Tapi bila orang seperti saya yang j4hil ini lagi seorang pend0sa bagi komen, semua orang tak boleh terima apa pandangan saya.

“Terpulanglah hak masing-masing sebab hidup kita ini diberikan pilihan.

“Kalau orang suka pada saya, Alhamdulillah, kalau orang b3nci pada saya pun tiada masalah.

“Dipuji pun saya takkan terbang, dih1na pun saya takkan tumbang,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: MH