Kec0h Isu Mengenai Individu Didakwa Berketurunan Rasulullah, Ini Reaksi Padu Ustaz Azhar Idrus- Lubuk Viral

Pendakwah selebriti, Ustaz Azhar Idrus menjelaskan kehadiran seorang individu yang mendakwa dirinya sebagai keturunan Nabi Muhammad S.A.W bukanlah satu isu yang perlu dirisaukan.

Menurut Azhar, ada banyak lagi hal yang wajar diberi keutamaan seperti isu kedatangan artis antarabangsa ke Malaysia bagi mengadakan konsert.

Malah, jelasnya isu penganjuran konsert tersebut lebih penting untuk dititik beratkan kerana dilihat memberi kesan buruk kepada akidah umat Islam.

“Kalau dia keturunan Nabi, Alhamdulillah, kalau tidak mengapa? janganlah takut.

“Apa yang perlu dibimbangkan adalah kemasukan penyanyi-penyanyi yang begitu ramai sehingga merosakkan akidah umat Islam di negara ini.

“Macam-macam konsert yang mededahkan aurat, terang-terang merosakkan akidah. Penangan melakukan maksiat di negara ini, kenapa pula kita benarkan?

“Kenapa tak marah penganjuran konsert? Ini yang datang nak bagi ceramah Maulidur Rasul kita pergi marah dia.

“Kenapa orang islam datang kamu sakit hati? Kalau orang yang datang merosakkan akidah kamu diam?,” ujarnya.

Azhar berkongsi pandangannya itu menerusi satu muat naik di platform YouTube rasmi miliknya baru-baru ini.

Dalam pada itu, Azhar meminta semua orang untuk sentiasa bersangka baik dan menyerahkan perkara tersebut kepada pihak berkuasa bagi menyelesaikannya.

“Sebaliknya, sebagai orang islam seharusnya bersikap husnozon (bersangka baik) kepada orang lain,”

“Dia cop passport dari Maghribi dan masuk ke Malaysia dengan cara yang betul dan dia dakwa keturunan Nabi.

“Kalau betul dia keturunan Nabi macam mana? Kalau bukan keturunan Nabi pula macam mana?

“Jadi kita serahkan kepada pihak yang berkuasa untuk memastikan dia benar-benar keturunan Nabi atau sebaliknya,” tambahnya.

Di ruangan komen, rata-rata netizen bersetuju dengan pandangan yang diberikan Ustaz Azhar dan menyatakan bahawa pandangan itu sangat bernas dan bijak.

Terdahulu, cerita mengenai individu yang mendakwa dirinya sebagai keturunan baginda Nabi yang ke-38 mendapat perhatian semua pihak sehingga video dan gambarnya tular di semua platform media sosial.

Betul juga apa yang Ustaz Azhar katakan tu, biar mereka yang ada autoriti yang sahkan segalanya. Jangan kita pula yang nak memandai-mandai.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/