Pelajar dikec4m hebat gara2 dakw4an tak tolong ayah, pihak Sekolah tampil jelaskan – Lubuk Viral

Dengan dunia teknologi yang semakin canggih, banyak berita yang dapat disampaikan dengan lebih cepat dan mudah apabila munculnya juga beberapa aplikasi buat pengguna telefon pintar. Meskipun ada kelebihan tetapi jika ia digunakan dengan cara yang salah tentu mampu mencetuskan dakw4an yang salah seperti yang terjadi terhadap seorang pelajar ini.

Menerusi satu rakaman video pendek yang sejak kelmarin tular membuatkan seorang pelajar perempuan dikec4m hebat oleh orang ramai kerana satu dakw4an yang difahamkan tidak sahih terjadi. Ianya bermula selepas sebuah rakaman video dashcam memaparkan seorang ayah dilihat jatuh motor dihadapan sekolah untuk mengambil anaknya itu pulang.

@adyadnin90

#ayahjatuhmotor #jatuhmotor #anakistimewa #fyp #siasatsebelumpost

♬ KebesaranMU – ST12

Oleh disebabkan seorang ayah itu yang dilihat tidak dapat mengimbangi badannya sebelum terjatuh itu turut disaksikan oleh anak perempuannya. Tetapi kejadian tersebut nampaknya tular dengan menerima pelbagai komen kurang enak gara-gara reaksi pelajar tersebut yang dilihat tidak membantu dan memandang keadaan sekeliling.

Selepas rakaman video pelajar tersebut semakin dikongsikan dan mengec4m tindakannya sehingga did4kwa m4lu dengan ayahnya namun dakw4an tersebut membuatkan pihak Sekolah tampil mendedahkan tentang keadaan pelajar perempuan itu yang mana sebenarnya dia merupakan seorang pelajar yang dalam kategori pelajar lembam dan lambat bertindak balas bila disuruh serta tidak boleh membaca.

@hzizhhh

Maafkan kami adik ? #fypdongggggggg

♬ Only Love Can Hurt Like This (Slowed Down Version) – Paloma Faith

Justeru itu, rata-rata warganet juga tampil memohon maaf disamping ramai meninggalkan pelbagai reaksi tentang kejadian tersebut.

“Kan tak pasal-pasal…”

Pelajae

“Nasib baik tak komen apa-apa…”

Pelajar

“Biasa la benda berkaitan…”

IMG_20220927_095418

“Nasib baik aku tak cakap pape…”

IMG_20220927_095422

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://himpunanceritalawak.com/