‘Ia Sangat Biasa BerIaku Di Sini’ Pngakuan Mngejutkan Rakyat ThaiIand Susulan Berita R0snazirah DiIarikan – Lubuk Viral

Ke.s pencvIikan ejen jualan k0smetik dari negeri ini, R0snazirah Mohd Naim, turut mendapat perhatian rakyat negara jiran terutama penduduk di selatan ThaiIand.

Se0rang penduduk di Narathiwat yang enggan dikenali berkata, berita mengenai ins1den menimpa wanita berusia 36 itu sudah tersebar sejak hari pertama ia berlaku.

Menurutnya, berita itu dilaporkan media termasuk akhbar dan stesen televisyen di ThaiIand, namun liputannya tidak begitu meluas.

Ke.s berkaitan sind1ket dad4h sangat biasa berlaku di ThaiIand

” Ia mungkin kerana ke.s itu tidak berlaku di sini (ThaiIand), cuma mngsa dikata diIarikan hingga ke ThaiIand. Tambahan pula, ke.s berkaitan sind1ket dad4h sangat biasa berlaku di sini.

” Menurut laporan media, suami mngsa didakwa terbabit sind1ket dad4h sehingga membawa kepada pencvIikan wanita itu.

” Bagaimanapun, rakyat ThaiIand mengetahui berita itu, malah ada yang kongsikannya dalam laman sosial.

” Pihak berkuasa di sini juga sedang melakukan pencarian di serata tempat,” katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.10 petang Selasa minggu lalu, mngsa diIarikan sekumpuIan leIaki dari kediamannya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, di sini.

Wanita itu diIarikan dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios dan terdapat penduduk mendkwa melihat mngsa dibawa menaiki bot ke ThaiIand.

Kereta itu kemudian ditemui kira-kira jam 10 malam hari sama di Kampung Kuala Jambu, Pengkalan Kubor.

Menurut sumber polis ThaiIand, mngsa berkemungkinan sudah dibawa jauh dari selatan ThaiIand menghala ke Bangkok atau sempadan ThaiIand-Myanmar.

Mengaku ada mendengar ‘cakap-cakap’ orang kampung

Sementara itu, seorang lagi penduduk ThaiIand yang juga enggan dikenali, mengaku ada mendengar ‘cakap-cakap’ orang kampung mengenai ke.s pencvIikan R0snazirah.

Dia yang menetap di Waeng, Thakbai, bagaimanapun memaklumkan kejadian pencvIikan sering dikaitkan dengan perselisihan dalam kegiatan dad4h dan ia tidak lagi mengejutkan.

” Pada awal kejadian (pencvIikan), memang ada yang bercerita tetapi kebelakangan ini, ia semakin tengg3lam.

” Cuma, apa yang kami tahu ialah pihak berkuasa ThaiIand memang bekerjasama dengan polis Malaysia dalam usaha mencari mngsa,” katanya.

Sementara itu, reman terhadap suami ejen jualan k0smetik yang diIarikan sekumpuIan leIaki pada petang Selasa lalu disambung tiga hari bermula Sabtu lalu.

Pemangku Ketua Polis Kelantan Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, permohonan sambung reman terhadap leIaki berusia 36 tahun itu bersama dua lagi tangkapan termasuk seorang wanita membolehkan s1asatan lanjut dilakukan.

” Sebelum ini semua suspek ditahan pada Rabu lalu selama empat hari berakhir hari ini dan reman disambung lagi tiga hari berkuat kuasa hari ini sehingga 20 September.

” Setakat ini tiada tangkapan baru dibuat dan semua yang ditahan itu disiasat mengikut Seksyen Seksyen 3(1) Akta CuIik 1961,” katanya.

Mungkin dibawa ke sempadan ThaiIand-Myanmar

Terdahulu, laporan mengatakan R0snazirah berkemungkinan sudah dibawa Iari lebih jauh hingga ke Bangkok ataupun sempadan ThaiIand-Myanmar.

Sumber pihak berkuasa ThaiIand, berkata pasukan polis negara jiran itu tidak menolak R0snazirah yang diIarikan sekumpuIan leIaki ke ThaiIand itu berkemungkinan dibawa Iari sejauh itu.

Setakat ini, polis ThaiIand giat meneruskan operasi 24 jam untuk mengesan wanita berusia 36 tahun itu, lapor Berita Harian.

Gambar:Sungai Golok yang menjadi sempadan antara Malaysia dan Thailand yang mudah diakses penduduk

Katanya, pencarian itu dilakukan di banyak premis, termasuk chalet dan resort di sekitar Narathiwat yang dikenal pasti berpotensi dijadikan tempat persembunyian oleh suspek.

” Sejak hari pertama kehilangan mngsa lagi, kami telah menjalankan operasi mengesan 24 jam tetapi setakat ini, pencarian belum berhasil.

” Serbuan sudah dilakukan di semua premis yang berpotensi dijadikan tempat persembunyian, termasuk chalet dan resort di sekitar Narathiwat,” katanya.

Dalam kejadian jam 5.10 petang Selasa lalu, mngsa dicuIik dari kediamannya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, Tumpat, oleh sekumpuIan leIaki.

Wanita itu diIarikan dengan menaiki kereta jenis Toyota Vios, dan terdapat penduduk mendakwa melihat mngsa dibawa menaiki bot ke ThaiIand.

Kereta terbabit kemudian ditemui kira-kira jam 10 malam hari sama di Kampung Kuala Jambu, Pengkalan Kubor.

Sumber:bharian

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.lamanhiburan.pw/