“J4nin keluar atas tapak tangan” Rafidah Ibrahim Kegvguran Kali Kedua – Lubuk Viral

KUALA LUMPUR: Impian pelakon , Rafidah Ibrahim 36, atau Fida tidak kesampaian kerana dirinya mengalami keguguran bayi sulung yang sudah memasuki usia keh4milan empat bulan pada Jumaat lalu.

Khabar dvka itu dikongsi menerusi Instagram miliknya malam tadi dan menurut Rafidah, badannya mengalami kes4kitan namun mencuba untuk menahan sehingga kemudiannya mendapati ja4in terkeluar dari rah1mnya.

“Innalillahhiwainnalillah hiroji’un…Jumaat sebelum masuk waktu Maghrib, anak dalam kandungan saya, Abdullah bin Shahzemir yang berusia 4 bulan 7 hari telah pergi.

“Petang, dari pukul 5 perut saya rasa terlalu sakit dan saya sangkakan angin yang terlalu teruk dalam badan terutama di bahagian bawah perut. Saya biarkan dan berehat walaupun sakitnya hanya Allah saja yang tahu.

“Sebelum masuk waktu Maghrib dan sebelum berwuduk, saya berhad4s kecil, dan pada ketika itu terasa sesuatu ingin keluar. Saya terus memanggil suami dan cakap ada sesuatu nak keluar dan suami kata, biarkan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by R A F I D A H I B R A H I M (@rafidahibrahim)

“Saya tadahkan tangan, pada waktu itu, janin keluar di atas tapak tangan dan saya ada rasa sedikit pergerakan sebelum suami memotong tali pusat,” katanya.

“Pada waktu itu, perasaan panik ada, nak nangis pun ada tapi bila saya pegang janin itu, Subhan-Allah indahnya ciptaan Allah SWT.

“Perasaan panik dan sedih tadi bertukar serta merta jadi gembira saat saya dan suami melihat keindahan ciptaan Allah itu walaupun belum sempurna tapi sudah cukup sifat.

“Saya yakin para ibu bapa yang sudah menimang cahaya mata, perasaan yang sangat-sangat menggembirakan dan terubat segala rasa pedih,” luahnya.

Katanya lagi, jantina bayi tidak dapat dikenal pasti, tetapi dia dan suami menamakan anak mereka sebagai Abdullah kerana ia membawa maksud hamba Allah.

Jenaz4h dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Ampang, bersebelahan kvbur arw4h ibu dan bapa Rafidah.

Pada tahun lalu, Rafidah juga pernah mengalami kegvguran pada minggu pertama November.

“Saya mengalami pendar4han ketika kandungan berusia lebih 10 minggu. Mungkin akibat tekanan kerja dan kurang rehat menyebabkan rahim saya tidak kuat bertahan,” katanya ketika itu.

Untuk rekod, Rafidah berkahwin dengan bekas pengurusnya Shahzemir Shahzulkarib, 37, pada 5 Mei 2021 selepas lebih 10 tahun berkenalan.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Utusan Malaysia & My Metro

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*