“Kami Tiga Beradik Dibvang..”- Anak Pengasas Dnars D4kwa Dikhlanati Bapa Tlri? – Lubuk Viral

Kisah pemerglan pengasas kosmetik Dnars Skincare iaitu Faziani Rohban Ahmad kembali menjadi perhatian ramai apabila ahli keluarga arwh menuntut slasatan lanjut dilakukan terhadap kematlan Allahyrham.

Menurut laporan media semalam, ahli keluarga mengesy4ki terdapat unsur lain terhadap kematlan Allahyrham selepas terbabit dalam kemlngan di Pattani, Thailand tiga tahun lalu

Berikutan itu, pended4han ahli keluarga termasuk anak perempuan Allahy4rham iaitu Irdina Hakim Jasman kembali ‘dik0rek’ netlzen menerusi beberapa perkongsian video di aplikasi TikTok.

Salah satu video dimuat naik Irdina atau mesra dipanggil sebagai ‘Gegirl’ pada bulan lalu telah bercerita dengan ringkas mengenai situasi dihadapi adik-beradiknya selepas ibu mereka menlnggal dunia.

Usahawan berusia 19 tahun itu mendkwa, mereka empat beradik seolah-olah dibuang oleh bapa tirlnya, berbeza ketika hyat ibunya dimana empat beradik tiri lain turut dijaga Allahyrham.

Irdina bersama abang & adik lelaki

“Masa mami (arwh ibu) hidup, dia jaga lapan orang anak. Empat anak kandung empat anak tiri (bapa tlri dengan isteri lama). Atas sampai bawah termasuk anak tiri disaluti emas dan berlian, jenama mewah.

“Bila mami saya mennggal, kami dibuang dan dikhlanati bapa tlri. Abang saya dipenj4rakan, saya dih4lau rumah dan adik saya tidak dijaga (seorang lagi adik perempuan dipercayai di bawah jagaan bapa tlri),” tulisnya.

Menerusi video berdurasi 11 saat itu lagi, Irdina turut mendkwa bapa tirinya sudah mula menjalin hubungan ‘sk4ndal’ (yang kini isteri baru) ketika arwh ibunya masih hidup.

“At the end, dapat tahu bapa tlri sk4ndal dengan bini baru dia daripada (sejak) Mami hidup. Betul orang cakap.. kebaikan belum tentu dibalas kebaikan,” ujarnya.

Terdahulu, kemlngan berlaku pada bulan Ramadan itu menyebabkan Allahyrham Faziani mavt di lokasi kejadian, manakala suaminya mengal4mi keced3raan.

Lihat Video:

Syak Kem4tian Pngasas Dnars Ada Unsur Lain

Tiga tahun berlalu, keluarga pengasas produk kosmetik Dnars Skincare iaitu arwh Faziani Rohban Ahmad mahu slasatan lanjut dilakukan terhadap kematlan Allahy4rham yang menlnggal dunia pada 18 Mei 2019.

Menurut laporan Harian Metro, tuntutan tersebut dilakukan selepas ahli keluarga tampil membuat laporan p0lis di Balai P0lis Tumpat, tengah hari tadi kerana mengesy4ki kematlan Allahyrham mempunyai unsur lain.

“Selepas kematlan Allahyrham, kami ahli keluarga melantik peguam untuk mendapatkan maklumat dan hasil dapatan peguam terbabit, mendapati kematlan Allahyrham dir4gui.

“Kami mengesy4ki kematlan Allahyrham bukan disebabkan kemlngan semata-mata sebaliknya ada unsur lain yang menyebabkan kami tampil membuat laporan p0lis,” katanya.

Berikutan itu, mereka sudah memberi keterangan dan berharap pihak berkuasa boleh menjalankan slasatan selanjutnya.

Ketua P0lis Daerah Tumpat, Asisten Komisioner Amran Dolah berkata, pihaknya mengesahkan tentang perkara itu dan akan ke Bahagian Perundangan Ibu Pejabat P0lis Kontinjen (IPK) kerana kejadian berlaku di Thailand.

Dalam kejadian pada bulan Ramadan itu, arwh Faziani mennggal dunia manakala suaminya Shah Rizal Ibrahim ced3ra selepas kend3raan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima yang dinaiki terbabit kemlngan.

Difahamkan, Allahyrham yang ketika itu berusia 41 tahun dalam perjalanan ke sebuah pondok di Yala, Thailand bagi menghulurkan sumbangan.

Sebelum ini, adik Allahyrham iaitu Faizul Rohban mendedahkan bahawa arwh pernah menyatakan hasrat untuk bercer4i sewaktu hay4tnya sebelum terbabit dalam kemlngan tersebut.

Lepas 4 bulan kakak mennggal, suaminya ada wanita lain?

“Saya tidak berhujah tanpa fakta yang betul. 18.5.2019 kakak saya mennggal dunia. Lihat gambar di sebelah (kanan) tu tarikhnya bila. Kan saya dah kata cinta dah lama mekar

“Mungkin sewaktu kakak saya hidup lagi perkara ini terjadi. Sebelum kematlan kakak saya, arwh pernah berkata kepada umi saya…

“…dan salah seorang kawan baik dia waktu itu yang dia ingin bercer4i,” dkwa Faizul menerusi sebuah posting di laman Facebook.

untuk rekod terdahulu, Pengasas produk kecantikan Dnars Skincare, Faziani Rohban Ahmad mennggal dunia, manakala suaminya ced3ra selepas terbabit dalam kemlngan di Pattani, Thailand pagi tadi.

Faziani Rohban yang berusia 40 tahun mavt di lokasi kejadian aklbat keced3raan p4rah, manakala suaminya, Shah Rizal Ibrahim, 42, cedera.

Kemlngan membabitkan kend3raan pelbagai guna (MPV) Toyota Estima yang dinaiki mngsa dan sebuah lori.

Adik mangsa, Faizul Rohban, 34, berkata dia menerima panggilan daripada abang iparnya memaklumkan kakaknya menlnggal dunia aklbat terseplt dalam kemlngan itu.

“Suami isteri berkenaan bertolak dari rumah mereka jam 8 pagi tadi di Wakaf Bharu dan dalam perjalanan ke sebuah pondok di Yala, Thailand untuk memberi sumbangan.

“Setakat ini saya hanya dimaklumkan mereka terbabit kemlngan dengan lori dan kini jenzh kakak berada di h0spital.

“Kami masih terkejut dengan berita mengejvt ini dan kami sekeluarga dalam perjalanan ke Pattani,” katanya ketika dihubungi.

Faizul berkata, kakaknya baru pulang dari Makkah mengerjakan umrah Rabu lalu dan selepas itu bertolak ke Jakarta, Indonesia untuk majlis berbuka puasa dengan anak yatim.

“Saya tidak sangka kejadian mengejvt ini meragvt nywa kakak saya,” katanya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.dnq.pwhlanati-bapa-tlri/?fbclid=IwAR1i1Ahs9AHo1U0mSNWKRD8wq38t5n3KmvyMSTz287ofder4UZRsYDjgiUw