Suami digeg4s ke dewan bed4h hanya kerana jari terkena dvri sawit, isteri terkejut ada dah jadi arwh sebab kes sama – Lubuk Viral

SIAPA sangka, lvka kecil yang dianggap biasa gara-gara tertvsuk duri buah sawit akhirnya membawa lelaki ini ke dewan pembed4han.

Malah lelaki ini juga bernasib baik kerana jarinya dapat disel4matkan disebabkan tind4kan segera mendapatkan raw4tan di hospital.

Video yang dikongsikan di laman sosial, memaparkan keadaan jari tengah pada tangan sebelah kirinya yang berwarna kemerah-merahan dan membengk4k sehingga dua kali ganda, membuatkan rata-rata netizen turut berasa ng1lu dan tertanya-tertanya kisah di sebalik keced3raan tersebut.

View this post on Instagram

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

 

Menurut wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Fazlin Stella, suaminya, Mohd Aidil Ahmad Jamili, 31, ditimpa kecel4kaan ketika sedang menyusun buah sawit di dalam lori untuk dihantar ke kilang.

“Setibanya di ‘ramp’, buah sawit dimasukkan ke dalam lori menggunakan ‘forklift’. Bila buah sawit tadi dah penuh dalam muatan lori, suami menyusun pula buah yang nampak berbonggol untuk diratakan bagi memudahkannya menutup dengan kain kanvas.

“Ketika menyusun buah, kaki suami tergelincir dan dia jatuh di atas timbunan buah sawit. Tangan kiri suami sempat men4han dan dia tert1ndih tangan itu ketika terjatvh.

“Ketika itulah duri sawit tertusuk masuk dalam jari tengahnya,” ujar wanita berusia 28 tahun ini, ketika mengimbas kembali kej4dian yang menimpa suaminya pada 4 Jun lalu.

sawit 1

Keadaan jari suami Fazlin yang membengk4k sehari selepas kej4dian tertvsuk duri sawit.

Menurutnya yang senang disapa sebagai Fazlin, ketika itu suaminya masih belum terasa s4k1t justeru dia meneruskan kerja selepas mencabvt duri yang tertusuk pada jari.

Bagaimanapun k3$4k1tan pada jari suaminya tidak berkurangan meskipun sudah mencuba pelbagai petua seperti menyapu minyak, ubat, serta minyak dari buah sawit yang dibelah, malah bengk4k juga kelihatan semakin ketara.

“Hari ketiga barulah suami pergi ke klinik untuk mendapatkan raw4tan dan memastikan tiada dvri yang tertinggal di dalam isi.

“Sampai di klinik, doktor buat surat untuk suami saya segera dimasukkan ke hospital sebab bengk4k nampak tervk dan bern4nah.

sawit 2

Suami Fazlin akhirnya dirujuk ke hospital kerana keadaan jarinya yang semakin teruk.

“Masa tu jari dah rasa makin berdenyvt-denyvt. Suami pun takut tengok jari sendiri. Saya lagilah risau sebab dia dah mula dem4m.

“Keesokannya (9 Jun) terus suami kena menjalani pembed4han pada jarinya,” katanya yang menetap di Parit Buntar, Perak.

Ibu kepada seorang cahaya mata berusia empat tahun itu berkata, keadaan jari suaminya kini beransur pvlih selepas menjalani pembed4han dan hanya perlu melakukan raw4tan susulan (follow up).

Doktor kata kalau terlambat, j4ngk1t4n makin par4h dan jari boleh dipotong. Kalau ikutkan, lambat juga suami ke hospital tapi syukur semuanya selamat.

FAZLIN STELLA

ISTERI

“Suami hanya pantang makan buat masa ini. Nak kata trauma, tidak juga tapi serik dah sebab tak pakai sarung tangan. Suami dah empat tahun jadi pemandu lori sawit, dan inilah kejadian pertama ced3ra sampai masuk hospital.

“Saya tak sangka pula video yang dimuat naik di TikTok meraih sehingga hampir 400,000 jumpah tontonan. Di samping kongsi kisah suami, saya nak sampaikan juga mengenai bah4ya duri sawit supaya jangan ambil mudah.

sawit 3

Suami Fazlin bekerja sebagai pemandu lori sawit sejak empat tahun lalu.

“Ada komen saya baca, 4rw4h bapanya men1ngg4l dunia selepas terkena dvri sawit… terkejut bila baca. Saya pun sebelum ini anggap kecil saja.

“Doktor kata kalau terlambat, j4ngk1t4n makin par4h dan jari boleh dipotong. Kalau ikutkan, lambat juga suami ke hospital tapi syukur semuanya selamat.

“Selain itu, saya nak sampaikan mesej mengenai besarnya peng0rbanan seorang ketua keluarga mencari rezeki. Hargailah mereka walaupun kerja hanya biasa-biasa saja,” katanya lagi.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: MSTAR