Mengejvtkan! Baru Je Ustaz Kazim Elias Ded4h Wajah Terkini, Ini Pula Terjadi! – Lubuk Viral

Penceramah bebas, Datuk Kazim Elias akan mencari indivdu di Thailand yang dipercayai mengenakan sih1r terhadapnya seperti didkwa sesetengah pihak sebelum ini.

Kazim atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim berkata, beliau akan dibantu oleh seorang sahabatnya dari Thailand yang tiba di negara ini sejak dua hari lalu.

“Kita nak cari orang di Thailand yang disebut berkali-kali, yang orang jumpa gambar saya di tempat rawtan.

“Kita nak pujvk balik dia supaya buangkan sih1r dia dan dengan iz1n Allah tidaklah jadi sih1r lagi,” katanya dalam siaran langsung di Facebook milik beliau pagi ini.

Siarang langsung bertajuk ‘Prank, Berlak0n atau Real’ itu diadakan di Facebook miliknya bernama Dato’ Ustaz Mohd Kazim Elias dan mendapat tontonan lebih 11,000 orang.

Ustaz Kazim yang diserang penyak1t mister1 berkata, pihaknya sanggup membayar indiv1du yang digelar bom0h di Thailand tersebut agar menghent1kan sih1r yang dikenakan terhadapnya.

“Berapa ribu dia nak kita bayarlah. Cari duit bayar pada bom0h itu, nanti suruh dia tarik semula apa yang dia buat,” katanya.

Semalam, Ustaz Kazim dalam satu hantaran di media sos1al miliknya mem0hon bantuan orang ramai yang boleh mengubati penyak1t dialaminya.

Hantaran gambar yang dimuat naik beliau petang semalam menunjukkan sebelah tangannya yang ditumbuhi beberapa ketulan kecil warna hitam.

Beliau kemudiannya memuat naik hantaran kedua sekitar pukul 2.30 pagi tadi menunjukkan keadaan mukanya dipercayai akibat perbuatan sih1r.

Ustaz Kazim Elias berkongsi keadaan wajah dirinya yang terkini.

“Terima kasih atas ribuan yang k0men. Selama ini saya simpan keadaan diri sy tetapi selepas berusaha mendapat rawatan moden dan tradisional selama 8 bulan ni saya rasa saya tak boleh lagi sembunyi dari orang ramai.

“Ini keadaan muka saya sekarang dan selama ini saya sembunyikan melalui tampalan apabila muncul dikhalayak. Bukan hanya di muka malah seluruh badan. Ianya boleh terjadi lvka dengan sendiri sehingga mengeluarkan darah tanpa semena-mena.

“Saya tak boleh siarkan keadaan yang lain kerana saya maIu, saya rasa rendah diri sangat2.

“Sebab itu saya siarkan lengan petang tadi sebagai k1asan pada badan saya.

“Saya rasa saya perlukan pertolongan untuk sesiapa baik doktor atau daripada perubatan alternatif untuk merawat saya.

“Sakit, gat4l, gelisah, ped1h dan pelbagai perasaan saya selama ini tak boleh lagi saya sor0k. Saya tidak boleh tido seharian sejak berbulan yang lepas.

“Saya bimbang dengan keadaan saya ini akan menghilangkan saya dari dunia dkwah saya.

“Walaupun sakit tetapi tetap saya terima semua jemputan ceramah dan program. Kadang2 saya masuk dan keluar dari tempat ceramah dengan tergesa2 kerana tak dapat menahan keped1han dan kesakitan yg ditanggvng.

“Walau kadang2 dilabel s0mbong kerana tak beramah mesra dengan pendengar seperti dulu2  tetap saya tabahkan hati sebab saya tau org ramai tidak tahu keadaan sebenar saya.

“Terima kasih pada yang menawarkan bantuan dan nasihat kesihatan kepada saya. Saya dah berusaha berubat di banyak tempat tapi belum diberi keizinan oleh Allah.

“Mungkin ada di kalangan tuan/puan yg boleh membantu saya maka dengan itu saya siarkan gambar lengan effect khas itu sebagai kiasan.

“Saya juga memohon maaf jika selama ini perkataan dan tgkah laku saya menggur1s hati anda,” katanya.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber : Utusan Malaysia, FB Ustaz Kazim Elias