Lama Berdiam diri, dalam nada sayu Mak Wan akhirnya jawab isu laporan p0lis – Lubuk Viral

KETIKA terpalit isu diceraik4n tal4k satu selepas tiga bulan berkahwin, kini timbul pula episod baharu terhadap pelakon Mak Wan Latah apabila tular laporan polis terhadapnya atas tudvhan kerana langgar kontrak.

Menurut laporan tular itu, Mak Wan atau nama sebenarnya Halimatussa’diah Mohd Daud, 61, didakwa telah melangg4r perjanjian dan menipu sebuah syarikat pengeluar produk makanan iaitu Tishas Food Manufacturing dengan kerugian RM2,500.

Dia dikatakan telah bersetuju untuk terlibat dalam sebuah iklan syarikat tersebut namun tidak hadir ketika hari penggambaran atas alasan terkena j4ngkitan C0v!d.19.

Laporan bertarikh 8 April 2022 itu menyebut kedua-dua pihak telah menandatangi perjanjian kerja yang dibuat pada 30 Mac 2022 dan bayaran wang 50 peratus sebelum kerja dilaksanakan.

“Selepas perbincangan, pelakon tersebut telah bersetuju dengan semua syarat. Pada 30 Mac 2022 semasa di pejabat, pelakon itu telah menandatangi perjanjian kerja.

Mak Wan did4kwa tidak hadir penggambaran.

“Pada 29 Mac pihak syarikat telah membuat bayaran 50 peratus secara atas talian. Pada 1 April pihak syarikat telah membuat pembayaran kali kedua,” tulis laporan tersebut.

Bagaimanapun ketika hari penggambaran iaitu 2 April 2022, Mak Wan memaklumkan dia terkena j4ngikitan C0v!d.19 dan menghantar bukti ujian saliva.

Pihak Tishah kemudian meminta supaya Mak Wan memulangkan semula wang perjanjian kerja tersebut namun tidak menerima sebarang bayaran sehingga tarikh laporan dibuat.

Sehingga sekarang pihak syarikat tidak menerima apa-apa bayaran dari pelakon itu

“Sehingga sekarang pihak syarikat tidak menerima apa-apa bayaran daripada pelakon itu. Pihak syarikat juga mendapat tahu daripada bekas pembantu peribadi (PA) pelakon itu bahawa wang tersebut telah digunakan,” menurut laporan itu.

Dalam satu hantaran di laman Twitter atas nama Tuo Bunkle, pelakon tersebut dikatakan sengaja memberi alasan sedangkan dia sebenarnya terlibat dengan sebuah penggambaran lain.

“Dah tandatangan kontrak. Hari kejadian buat alasan kena C0v!d.19. Rupa-rupanya tengah shooting di negeri lain.

“Bila call block semua nombor,” seperti ditulis dalam laporan itu.

Hantaran Twitter dakwan Mak Wan langgar kontrak.

Sementara itu, ditanya tentang hal tersebut dalam satu sesi live di laman TikTok miliknya, Mak Wan enggan mengulas lanjut dan menganggap ia sebagai ujian.

“Saya tidak tahu nak cakap apa.

“Kebalakangan ini banyak ujian. Nak buat macam mana? Allah nak berikan kepada saya.

“Saya cuba jadi kuat tapi kadang-kadang ada juga menangis sebab saya ni wanita biasa” ujarnya.

Individu Ini Tampil Mohon Maaf Tudvh Mak Wan Main S.ihir, Mengaku S4lah Orang

Terdahulu kec0h pula di Twitter apabila ada individu mend4kwa Mak Wan telah menyi.hir neneknya yang juga merupakan pelakon. Individu itu mend4kwa neneknya yang dikenali sebagai Kak Chah j4tuh s4kit akibat perbuatan Mak Wan.

Berasa kes4l dan terkejut, Mak Wan telah menghubungi Ery iaitu anak kepada Kak Chah untuk mendapatkan penjelasan mengenai fitn4h yang tersebar itu.

Ery bagaimanapun menafikan dakw4an dibuat anak saudaranya itu dan menegaskan Mak Wan dan Kak Chah baik-baik sahaja.

Memberi alasan tersalah orang, individu itu tampil memohon maaf dan telah memadam hantaran di Twitter. Pihak Mak Wan difahamkan akan meneruskan dengan tindakan undang-undang.

Pemilik akaun TikTok ini berkata pelakon veteran itu tertekan dan menangis siang malam disebabkan fitn4h tersebut.

Kesiannya Mak Wan, lepas satu-satu duga4n datang. Harap Mak Wan tabah menghadapi ujian hidup.

Kredit: TikTok @itzzme.mell

Untuk rekod, Mak Wan berkahwin dengan Husain Dolah pada 22 Januari 2022 di Pejabat Agama Islam Ipoh, Perak.

Husain telah melefazk4n cer4i pada 21 April 2022 dalam kamar Hakim Syarie, Sabarudin Bidin di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

kredit: mstar

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/