“Peguam Slti Balnun Tanya PU Azman Duit S4man Halal Ke Tak”- Sekali Ini Jawapan PU Azman Buat Dia Terdiam- Lubuk Viral

Kes perbicaraan penganiay4an dan pengab4ian remaja sindr0m down dikenali sebagai Bella mendapat perhatian lebih ramai pihak termasuk kerabat diraja dan selebriti ternama selepas tular beberapa klip video berdurasi pendek yang menunjukkan peguam tertudvh memberi pandangannya berhubung perbicara4n yang sedang berjalan.

Salah seorang peguam kepada pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali, Hafidzah Hassan menerima kec4man ramai pihak selepas tampil menyatakan masih terlalu awal untuk masyarakat membuat sebarang andaian dan spekulasi terhadap anak guamnya memandangkan tidak semua rakyat Malaysia menyaksikan sendiri proses perbicar4an yang berlangsung di mahkamah.

Kenyataan itu menerima kritik4n bertali arus mengatakan beliau sebagai peguam yang tidak beretika selain risiko mended4hkan peguam itu kepada penghin4an terhadap mahkamah kerana membuat ulasan peribadi berkaitan kes yang diwakilinya.

Malah, ramai juga yang mempertikaikan kemampuan Siti Bainun membayar kos guaman terhadap semua peguamnya sedangkan dirinya tidak mempunyai kerja tetap.

Bagaimanapun, dakwaan tersebut dijawab oleh Hadfizah mengatakan dirinya mewakili Siti Bainun secara “pro-bono” atau tidak menerima bayaran, satu kenyataan yang menimbulkan lebih banyak kritik4n dan perdebatan umum.

“Lebih baik wakili adik Bella yang tidak ada ibu ayah berbanding orang yang disebut saksi suka mend3ra dan pan4s baran,” tulis pengguna dengan nama Bintu Salmi di ruangan komen Facebook Hadfizah Hassan.

Ada juga yang menyelar tindakan Hafidzah yang mewakili tertudvh supaya tidak mencampuri perbincangan umum dan bertindak profesional seperti peguam-peguam lain yang pernah mengendalikan kes-kes perbicar4an ternama dan berprofil tinggi.

Namun, bagi Hafidzah, menyatakan tindakannya mewakili tertudvh adalah wajar kerana dia lebih mempercayai cerita, bukti, dokumen dan kronologi yang disampaikan oleh tertudvh.

Kenyataan itu menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan pengamal undang-undang yang merasakan peguam tidak boleh terlalu mengambil pusing kata-kata masyarakat terhadap kes yang sedang dibicarakan.

Beberapa individu yang memperkenalkan diri sebagai peguam mula membuat hantaran pandangan masing-masing terhadap kenyataan Hafidzah yang dianggap menyinggung perasaan mereka sebagai peguam.

Antara yang ditegur adalah, peguam tidak boleh memakai pakaian rasmi kerjaya itu, iaitu jubah hitam semasa membuat hantaran di media sosial seperti TikTok.

Selain itu, ramai juga yang menyuarakan rasa tidak senang apabila melihat masyarakat memperlekeh kerjaya tersebut sejak Hafidzah lantang menyuarakan pandangan peribadinya di media sosial.

PU Azman Jawab Soalan Peguam Hafidzah, Hukum Guna Duit S4man

Dalam pada itu, Hafidzah juga menayakan beberapa soalan berkenaan hukum kepada PU Azman

Antara soalan dia ialah berkenaan “Kalau menang s4man, duit tu duit h4ram, apa pandangan ustaz?”

Menurut Pu Azamn, bila kita di fitn4h, ada dua perkara kita boleh tuntut. Minta di penj4ra, atau s4man sebagai dend4

PU Azman juga berkata, ia bergantung kepada jumlah dan ada perbezaan di kalangan Ulamak

“Siapa yang jadi hakim atau peguam, sebelah kakinya ke dalam ner4ka? Pernah dengar tak ayat ini?”  Soal Pu Azman

Sumber: malaysianow dan youtube INFO SETIAP HARI

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://bigonewzz.com/