Ini 5 Fakta Menarik Sufian Che Isa Yg Berjaya Buat Mummy Mas Idayu Happy, Nikah September- Lubuk Viral

Kuala Lumpur: Penyanyi terkenal Mas Idayu bakal berkahwin dengan lelaki pilihannya yang juga Penerbit Eksekutif di TV3, Sufian Isa pada September depan.

Mas Idayu berkata, dia dan Sufian sudah saling mengenali sejak program Mentor 3 pada 2008 dan baru menjalin hubungan serius sejak beberapa bulan lalu.

“Sejujurnya saya sendiri tidak menjangka akan melalui fasa ini sekali lagi. Apatah lagi selepas 15 tahun hidup sendiri. Cuma dua tahun kebelakangan ini saya memang berdoa agar dipertemukan jodoh yang baik.

“Dalam diam siapa sangka jodoh saya dalam kalangan orang yang selalu bekerjasama. Dari hanya usikan rakan-rakan pada program Lagu Cinta Kita (LCK) tahun lalu membawa kepada hubungan yang serius.

“Peserta LCK yang tak kahwin, akhirnya kami pula yang bakal berkahwin. Inilah yang dikatakan jodoh. Doakan semoga perancangan kami dipermudahkan,” katanya kepada Harian Metro.

Berkongsi lanjut mengenai hubungan mereka, Mas Idayu berkata, Sufian sudah datang berjumpa kakak sulungnya.

“Tidak ada istilah dia melamar saya pun. Kami masing-masing faham isi hati. Dia terus cakap nak jumpa keluarga saya yang kebetulan datang dari kampung.

“Tentu saja saya gembira. Bukan kerana nak kahwin, tapi lebih pada saya dipertemukan dengan lelaki yang boleh menjaga saya. Malah, anak saya juga yang aturkan tempat untuk kami berjumpa empat kali.

“Kalau nak bercakap soal persiapan, sekarang ini sudah 30 peratus siap. Tempat pula ada beberapa, tinggal nak pilih saja,” katanya.

Berikut sedikit fakta menarik bakal suami Mas Idayu (Sufian Che Isa)

1.Seorang penerbit eksekutif TV3

2.Berkenalan dengan mas idayu sewaktu terlibat dalam program Mentor pada tahun 2008.

3.Hubungan menjadi serius ketika program Lagu Cinta Kita (LCK) tahun lalu.

4.Sufian Che Isa juga dikhabarkan pernah menjadi suami orang dan tetapi telah bercerai dan kini dia berstatus duda.

5.Anak Mas Idayu sendiri yang mengaturkan pertemuan mereka berdua

Terdahulu, Mas Idayu juga penyanyi lagu Cintaku 100% pernah berkahwin dengan pelakon Aman Graseka pada 1997 dan bercerai pada 2006.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang anak perempuan Nur Dayini Asyiqa yang kini berusia 25 tahun.

Dalam perkembangan lain, Mas Idayu tolak tawaran drama, tumpu kerja amal

Penyanyi dan pelakon, Mas Idayu, 50, menolak tawaran membintangi drama bersiri bagi memanfaatkan masa dengan menjayakan program amal sepanjang bulan Ramadan.

Mas Idayu berkata, dia memutuskan memperlahankan aktiviti seni untuk menumpukan kerja amal demi mencari saham untuk akhirat.

“Kita dilanda bencana pada pandemik COVID-19 sudah agak lama, iaitu selama dua tahun. Namun, ada bencana atau tidak, kita kena sedar ujian Allah SWT berikan.

“Seperti tahun sebelumnya, saya selalu minta rakan-rakan buat program amal untuk saya turut serta seperti program Infaq Ramadan bersama Putra Amaris. Saya nak buat saham akhirat.

Hayati disiplin Ramadan pupuk peribadi, modal insan berkualiti

“Saya sendiri sedarkan diri untuk memperlahankan aktiviti seni meskipun ada projek belum selesai. Kalau ikutkan, jadual saya penuh hingga hujung tahun.

“Namun, saya memang tolak untuk penggambaran drama episod kerana memerlukan komitmen panjang. Saya tak menolak untuk penggambaran pendek,” katanya kepada BH Online.

Justeru, Mas Idayu turut serta dalam projek Infaq Ramadan bersama Putra Amaris dengan Pertubuhan Kebajikan Dapur Pasak Kuala Lumpur (Dapur Pasak).

Mas Idayu dan Putra Amaris menjalankan projek amal, Dapur Pasak sepanjang Ramadan. – Foto IG Mas Idayu

Mas Idayu berkata, dia sedia memberi komitmen sebaik mungkin meskipun dalam pada masa sama perlu memenuhi tawaran program lain termasuk aktiviti seni.

“Walaupun ada program lain, seboleh-bolehnya saya mahu meluangkan masa untuk program ini. Sebabnya, Ramadan setahun sekali sahaja.

“Saya sudah terlalu banyak memenuhi tawaran seni sejak Januari lalu hingga sekarang. Tuhan nak uji saya untuk buat ini. Jadi, saya rela hati untuk melakukannya,” katanya.

Tambah penyanyi lagu Cintaku 100% itu, dia juga ada menjayakan program sendiri, tetapi enggan menuar-uarkan dan tidak merasakan ia perlu dihebahkan.

“Orang cakap beri tangan kanan, sorok tangan kiri. Jujurnya, bantuan diberikan adalah kepada mereka yang sangat memerlukan. Banyak kekurangan mereka, kalau tengok memang meleleh air mata.

“Jadi, saya berharap apa yang saya dan rakan buat dapat meringankan beban mereka sedikit sebanyak, insya-Allah,” katanya.

Sumber: Mstar

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/