“Persembahan standard begitu, punyalah s4mpah, nyanyian gil4 r4ting”- Datuk Hattan S0und Iqbal- Lubuk Viral

Penyanyi legenda Datuk Hattan menem.pe.lak pihak stesen televisyen supaya bersikap bertanggungjawab agar membawa industri seni ke tahap lebih tinggi.

Menerusi satu hantaran yang dimuat naik dalam Instagram miliknya, Hattan, 58, melahirkan pendapat tentang penyertaan usahawan kontro.versi Ahmad Iqbal Zulkefli dalam program Big Stage musim keempat (BS4) semalam.

Kata Hatta atau nama lengkapnya Mohd. Shukri Shahabudin, Iqbal dilihat bukanlah seorang penyanyi yang bagus untuk menyertai program nyanyian itu.

“Apa yang cuba dilakukan (pihak Astro)? Kalau nak rating sekali pun, tidak perlu sampai begitu, banyak lagi cara lain.

“Pihak pro.duksi sewaktu sesi latihan tidak tahu ke bagaimana persembahannya? Kamu tahu peserta (Iqbal) tidak boleh menyanyi? Kenapa panggil juga?” ujarnya.

Pelantun Mahligai Syahdu itu tidak menafikan gimik ke.ju.tan sebegitu memang memberi impak besar daripada segi pemasaran. Namun tindakan tersebut cukup memalukan untuk industri secara keseluruhannya.

“Dalam program itu ada peserta dari Indonesia (Tegar Septian). Kalau orang Indonesia tengok begi.nilah kita punya (penyanyi) kualiti?

“Kasihan 11 orang peserta lain yang bertanding beriya-iya. Hanya kerana ada satu atau dua juta pengikut, diras.akan sudah layak?

“Walaupun persem.bahan standard begitu, punyalah sam.pah,” katanya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hattan (@dato_hattan)

Hattan turut ter.kilan kerana pertan.dingan tersebut turut diadili penyanyi tersohor Datuk Seri Siti Nurhaliza dan sepatutnya dibuat selari dengan standard yang jauh lebih baik.

“Kita kena ada jati diri, ada maruah. Nyanyi, nyanyi juga, ma.ruah sangat penting. Kepada pihak produksi, fikirlah secara waras sebelum buat keputusan,” katanya.

Konsert minggu pertama BS4 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam dipenuhi kon.tro.versi selepas Iqbal tampil di atas pentas selepas diumumkan sebagai peserta tambahan ke-12.

Pengumuman penyanyi lagu Hujan itu bagaimanapun mendapat kecaman ramai netizen apabila menyifatkan nyanyiannya menerusi lagu Biarlah Bulan Bicara sangat tervk.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: K! ONLINE