Ebby Yus Pengs4n Kena Ser4ngan Jɑntung, Apa Yang Terjadi Buat Ramai Bimbang

Pelakon dan pelawak Ebby Yus berkongsi pengalaman cem4s apabila mengalami ser4ngan j4ntung akibat terkejut apabila pesawat dinaikinya bergegar ketika dalam perjalanan ke Makkah pada 16 Oktober lalu.

Ebby berkata, disebabkan itu dia terpaksa ditah4n di sebuah h0spital di Maldives hingga terlepas peluang untuk mengikuti rombongan seperti dijadualkan.

Kredit foto: IG Ebby Yus

“Ketika kejadian kira-kira satu jam lagi nak tiba di Maldives untuk transit. Waktu itu saya bangun untuk ke bilik air tapi tiba-tiba berlaku geg4ran yang kuat dalam pesawat hingga saya pengs4n.

“Sebaik sedarkan diri 10 minit kemudian, saya lihat sudah ada beberapa orang di sisi saya. Waktu itu, anak kapal juga membuat pengumuman jika ada doktor atau jurur4wat yang boleh berikan bantuan.

“Mujurlah ada seorang jurur4wat dari Malaysia yang bekerja di Riyadh, Arab Saudi dan dia tolong berikan raw4tan awal kepada saya. Tiba saja di Lapangan Terbang Maldives, doktor di sana beritahu saya perlu dibawa ke h0spital dan tak boleh teruskan perjalanan,” katanya.

Menurut Ebby, dia sepatutnya perlu ditah4n di h0spital untuk beberapa hari, namun disebabkan kos yang terlalu tinggi dia minta kebenaran untuk keluar awal.

“Saya hanya ditahan satu hari saja, kemudian saya ke lapangan terbang untuk membeli tiket ke Makkah tapi malangnya tiket tiada hingga kami terpaksa bermalam di Maldives selama empat hari.

“Apa yang menyedihkan saya tidak berpeluang ke Madinah sebab rombongan sudah ke Makkah pada hari kelima. Jadi, saya dan Ustaz Ashraf pun beli tiket terus ke Makkah.

“Saya anggap apa yang berlaku ini adalah satu ujian. Sepanjang berada di Makkah selama enam hari saya juga terpaksa menggunakan kerusi roda ketika melakukan tawaf kerana masih belum kuat sepenuhnya. Saya bersyukur kerana semuanya dipermudahkan walaupun perjalanan umrah kali kedua ini lebih memberi ujian,” katanya.

Ebby sebelum ini mendedahkan dia mengalami peny4kit g4strik kr0nik selain lem4h j4tung dan buah p.inggang yang menyebabkan tidak boleh terlalu aktif bekerja dan perlu berehat.

Sumber: Harian Metro

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: https://bartasangbad.site/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*