“Boleh cepat tak” Netizen d4kwa petugas h0spital kerajaan lambat talong arw4h nenek, ini reaksi Dato Aliff

Takziah buat keluarga Datuk Aliff Syukri yang baru kehil4ngan nenek tersayang baru-baru ini.

Bagaimanapun dalam satu video yang dimuatnaik di laman sosial, timbul rasa tidak pu4s hati yang disuarakan oleh netizen dengan tindakan beberapa orang petugas kesihatan yang sempat dirakamkan di dalam video.

Ada yang menyifatkan tindakan petugas tersebut sangat perlahan apabila Aliff meminta pertolongan mereka sebaik tiba di hospital.

Malah timbul juga persoalan mengapa usahawan kosmetik ini tidak terus ke hospital swasta apabila melihatkan layanan sedemikian.


Bagaimanapun dalam satu kenyataan yang dimuatnaik oleh Aliff Syukri, nadanya sunggu berbeza.

Dia sendiri berterima kasih dengan pihak hospital selain meluahkan rasa rindu terhadap arw4h nenek kesayannganya itu dan redha di atas pemergi4nnya.

“Maafkan saya…. saya hanya RINDU”-Dato Aliff

saya hanya rindu pada nenek yg dah x ada lagi selalu terasa mcm dia ada…tak ada lagi orang yg layan karenah saya lagi…dia lah peminat setia sy…tak ada lagi kedengaran ‘Kau mmg hebat Syukri’….hilang dah doa2 dari mereka yg meyayangi saya….doa dari Arw4h Abah dan Arwah Nenek….cuma tinggal mak sahaja….
Apapun sungguh saya puas dapat menyantuni nenek sehingga akhir hayat…minta saya ambil di hospital….saya juga yg bekejar hantar dia ke hospital meninggal di dalam kereta saya jam 1pagi..kereta yg saya sedang pandu……

Perg1nya nenek buat saya hilang semangat…hilang kekuatan saya….cuma saya belajar utk redha dari kehilangan ni..yg sukar utk sy terima sebenarya.. Terima kasih yg mendokan nenek sy.. Hajah aminah binti satar arwah selamat di kebumikan  اَللَّهُمَّ اغْفِرْلَها وَارْحَمْهَا وَعَافِهَا وَاعْفُ عَنْهَا، وَأَكْرِمْ نُزُلَهَا، وَوَسِّعْ مَدْخَلَهَا، وَاغْسِلْهَا بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ، وَنَقِّهَا مِنَ الْخَطَايَا كَمَا يُنَقَّى الثَّوْبُ اْلاَبْيَضُ مِنَ الدَّنَسِ. وَأَبْدِلْهَا دَارًا خَيِرًا مِنْ دَارِهَا، وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ اَهْلِهَا وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهَا، وَأَدْخِلْهَا الْجَنَّةَ، وَأَعِذْهَا مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَفِتْنَتِهِ وَمِنْ عَذَابِ النَّارِ

Terima kasih kepada Dr dan kakitangan Hospital Kuala Pilah,KPJ Damansara yg merawat nenek saya…..dan juga Dr ,kakitangan Hospital Kuala Kubu yg menguruskan urusan jen4zah nenek saya sehingga selesai mereka begitu baik..semoga Allah membalas kebaikan anda semua

Pernahkan anda berdepan situasi sebegini?