“pen4t, Iesu dan pvcat” Petugas kesihatan bagitahu keadaan Sherie masa mereka sampai

PETALING JAYA – Pengasas bersama sebuah klinik swasta berkongsi keadaan pelakon, Sherie Merlis yang kelihatan terlalu pen4t, l3su dan puc4t ketika pasukannya mengunjungi kediaman keluarga aktres itu yang kini menjalani kuarant1n.

Datin Ummul Khairiyah Abdul Rahman menerusi akaun Instagram @kai_kaklong berkongsi, beliau dihubungi Sherie melalui panggilan video yang ingin bertanya mengenai keadaan ibunya.

“Pada ketika ini Sherie sedang menjaga ibu yang terl4ntar, bapa yang kvrang sihat, dua anaknya serta dua lagi anak saudara.

“Kak Long tanya bila kali terakhir Sherie makan atau sempat tidur dan Sherie tidak memberi respons yang baik selain menunjukkan simptom ‘bvrnout’ yang amat ketara,” tulisnya semalam.

Katanya, apabila tiba, Sherie berjalan dalam keadaan terhuyung-hayang dan petugas kesihatan memberinya air coklat suam namun dia hanya merenung minuman tersebut sebelum memintanya untuk baring dan cuba tidur.

“Sherie asyik terkejut, terjaga selain bercakap dalam keadaan mamai yang dia perlu bangun menguruskan ibunya, beri makan anak-anak, urus rumah dan macam-macam lagi.

“Allah luluhnya hati Kak Long melihat keadaan Sherie. Sherie dapat tidur ayam tidak sampai sejam sudah bangun,” ujarnya.

Ahad lalu, Kosmo! melaporkan, adik perempuan Sherie bersama suami dan dua anak yang pos1tif Cov1d-19 telah dihantar ke Pusat Kuarantin dan Raw4tan Cov1d-19 Beris1ko Rendah Swasta (PKRCS) di ibu kota.

Sherie Merlis dah dibantu, adiknya dan suami dibawa ke pusat kuarant1n Cov1d-19

Selepas membuat pendedahan berhubung keadaan adiknya yang pos1tif Cov1d-19, akhirnya pelakon Sherie Merlis dan keluarga mendapat bantuan segera.

Menerusi hantaran video di Instagram pengguna akaun @nafidzrazak berkongsikan kisah bantuan dihulurkan kepada Sherie dan keluarganya yang sudah membuat ujian calitan di kediaman pelakon itu, siang tadi.

“Bila ramai yang tag tentang @sheriemerlis, abang long dan pasukan @kumpulan_megaklinik_zahran terus bergegas untuk melihat sendiri keadaan keluarga Sherie.

“Alhamdulillah, semua telah menjalani ujian saringan Cov1d-19 dan kini dipantau rapi oleh Megaklinik Zahran. Adik Sherie juga telah dibawa ke pusat kuarant1n dan raw4tan Cov1d-19 bersama suami dan anak-anaknya yang pos1tif kerana keadaan rumah yang tidak berapa sesuai untuk kuarant1n kendiri.

“Terima kasih juga kepada Datuk @fizzfairuzofficial yang pantas menghubungkan abang long dan Sherie. Terima kasih juga kepada pasukan Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Langat dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) yang telah memudahkan segala urusan,” tulisnya.

Terdahulu, dalam laporan Harian Metro melaporkan Sherie merayu kepada pengikut media sosial di Instagram, untuk membantunya berkaitan kebuntuan yang dihadapi apabila adik perempuannya disahkan pos1tif Cov1d-19.

Dalam perkongsian video berdurasi empat minit dan 42 saat itu, Sherie yang kelihatan sugvl jelas sangat risau mengenai keselamatan ahli keluarga terutama ibu bapanya berserta enam kanak-kanak yang berada di dalam rumah itu.

“Adik saya dem4m tiga hari lalu dan selepas menjal4ni uj1an ca1tan di klinik kerajaan, akhirnya dia disahkan posi1tif Cov1d-19. Bagaimanapun adik saya disuruh balik ke rumah untuk menjalani kuarant1n kendiri.

“Saya dan dua anak yang berumur sembilan tahun dan tujuh tahun terkandas di rumah adik. Malah, di dalam rumah ini ada juga ibubapa kami. Bapa sak1t jantvng dan baru keluar hospital.

“Emak ada alzhe1mer kr0nik dan hanya terbaring di tempat tidur. Adik pula balik ke rumah dengan keadaan pos1tif Cov1d-19 dan dia juga ada empat anak berusia tujuh tahun, enam tahun, empat tahun dan 10 bulan termasuk, suaminya.

“Keadaan rumah sesak kerana hanya ada dua bilik, iaitu bilik ibu bapa dan satu lagi saya gunakan. Pagi tadi, suami adik pula dem4m pan4s. Malah, anak adik yang berusia empat tahun dah mula sak1t tek4k,” katanya.

Di dalam rumah berkenaan, hanya Sherie, bapa dan suami adiknya, saja sudah lengkap dua dos vaks1n. Justeru, dengan situasi berlaku itu Sherie seorang saja yang masih sihat dan wajar untuk dia ambil berat kepada ibu bapa dan beberapa anak kecil yang ada di dalam rumah itu.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

sumber:kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*