“Air mata dan kopiah tu tidak boleh selamatkan kamu lagi dah” – Caprice mahu l4wan, jawab tudvhan Ebit Lew

RASA s.akit hati dengan .sikap personaliti dakwah Ebit Lew dan kec.aman berpanjangan orang ramai akhirnya membawa kepada tindakan balas penyanyi rap Caprice.

Menurut Caprice atau Ariz Ramli, 33, langkah berdiam diri bukan lagi pilihan terbaik sebaliknya dia kini tampil mempertahan serta menjawab pelbagai tuduhan Ebit yang disifatkan sebagai f.itnah.

“Caprice tidak boleh berdiam lagi dah. Terlalu banyak u.gutan diterima… jadi terpulang la. Kita akan explain satu per satu dan pertahankan t.uduhan.

“F.itnah adalah j.enayah dalam Islam, lagi teruk daripada memb.unuh. InsyaAllah in the end, you will see and understand why I am hurt and why selama ni satu Malaysia kena t.ipu.

“Air mata dan kopiah tu tidak boleh selamatkan kamu lagi dah,” katanya menerusi perkongsian terbaharu di Instagram pada Rabu.

cap mesej ebit

Antara mesej perbualan yang didedahkan Caprice di Instagram.

Menerusi posting yang dilabelkan sebagai ‘f.itnah 1’, Caprice memuat naik rakaman audio penjelasan Ebit baru-baru yang mendakwa penyanyi berkenaan menolak dan men.epis ketika mereka sedang bersalaman dan berp.elukan selepas mengadakan pertemuan di Mesir.

Bukan itu sahaja, Caprice turut berkongsi tangkap layar mesej perbualan menerusi aplikasi WhatsApp bertarikh 1 Julai lalu yang antara lain berkaitan pertanyaan kebenaran untuk berkongsi video pertemuan mereka.

Tiada apa yang mencurigakan menerusi perbualan berkenaan kerana masing-masing berbalas teks dan emoji dalam suasana kemesraan.

Satu Malaysia maki Caprice sedangkan ustaz sendiri yang beritahu dalam hotel yang ustaz terpaksa buat muka sedih dan melutut.

CAPRICE

PENYANYI RAP

Dalam pada itu Caprice turut menyentuh tentang isu penafian Ebit berhubung d.akwaan Caprice sebelum ini bahawa pendakwah berkenaan terpaksa melutut dan menc.ium kaki menteri di P.alestin.

“Tentang isu melutut… apa dia janji kepada Caprice di hotel dan apa yang berlaku di Gaza buatkan Caprice s.akit hati, semua akan dijawab.

I am sorry but I cannot take c.aci dan m.aki anymore sementara orang-orang kuat susun strategi untuk sembunyi Caprice,” katanya.

Untuk rekod Caprice ditu.duh cuba mengada-adakan cerita selepas Ebit membuat penjelasan terbuka berhubung pertemuannya dengan seorang menteri tempatan di sana.

TONTON VIDEO PENJELASAN EBIT LEW!

Susulan itu difahamkan Caprice menerima kec.aman daripada orang ramai kerana did.akwa berb.ohong.

Bagaimanapun menerusi siri pendedahan kali ini, Caprice turut berkongsi mesej yang dihantar kepada Ebit di Instagram pada Sabtu, dipercayai bertarikh 24 Julai iaitu dua hari selepas pendakwah berkenaan membuat kenyataan media.

“Salam ustaz, minta tolong ustaz sendiri jelaskan tentang isu melutut tu.

“Satu Malaysia dah m.aki c.aci Caprice sedangkan ustaz sendiri yang beritahu dalam hotel yang ustaz terp.aksa buat muka sedih dan melutut.

“Tak payah beritahu details, hanya bab itu sahaja. Caprice dah tak nak berga.duh, dah tak nak masuk campur,” katanya seperti yang tertulis pada tangkap layar berkenaan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*