Micheal Ang sel4r ‘bimbo’ jangan tunjuk b0doh, sekali Rita mencelah

PETALING JAYA – Penerbit dan pengarah, Michael Ang yang terkenal dengan mulut lantang kembali meny3lar tindakan individu yang suka menyebarkan aura neg4tif menerusi perkongsian media sosial sehingga menunjukkan kebod0han sendiri.

Katanya, lebih baik berdiam diri daripada menambahkan lagi kekalutan ketika seluruh negara sedang berjuang melawan pand3mik C0v!d.19.

“Kepada bimbo sedunia di luar sana, kalau tiada benda cerdik nak disampaikan sila duduk diam-diam dan jangan tunjuk keb0dohan itu pada satu dunia.

“Malaysia sudah cukup parah, tak payah nak menambahkan lagi. Buatlah kebajikan atau bagi kata positif,” katanya menerusi hantaran Instagram.

Biarpun tidak menyebut nama ‘si bimbo’ yang dimaksudkan, ramai meneka status berkenaan ditujukan kepada seorang pelakon wanita yang lantang menggesa Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah meletak jawatan.

Menerusi hantaran di InstaStory aktres itu menyatakan rakyat Malaysia telah terpedaya dengan ‘lakonan’ Noor Hisham menerusi karakter yang dipamerkan, wajah sedih dan selalu kepenatan.

Malah pelakon tersebut dalam perkongsian sama meminta figura dihormati ramai itu berhenti ‘berlakon’ daripada terus membohongi rakyat Malaysia dengan situasi C0v!d.19 negara.

Sementara itu, pengarah drama Marry Me Senorita turut menegaskan teguran dibuat adalah sebagai pengajaran kepada orang lain supaya lebih bijak menggunakan platform media sosial.

Michael dalam hantaran lain secara sinis mengatakan seorang yang dilahirkan ‘bimb’o atau wanita cantik tetapi kurang bijak akan terus kekal dalam keadaan sama biarpun sudah berkahwin dengan bangsa asing.

Menerusi hantaran lain, dia juga mengecam tindakan segelintir individu yang tiada langsung rasa hormat terhadap petugas barisan hadapan sehingga sanggup menghina dan memperkecilkan mereka.

Sutradara itu turut meminta kelompok yang enggan mengambil v4ksin C0v!d.19 tidak menakut-nakutkan orang lain dengan dakyah masing-masing.

“Pakai otak sikit. Kau tak nak ambil v4ksin itu hak kamu semua, tiada siapa paksa. Tapi tak payah nak menakut-nakutkan orang yang mahu ambil v4ksin.

“Saya rasa belum ada lagi kerajaan atau orang yang sudah v4ksin paksa orang yang tak nak pergi v4ksin. Tapi kita yang sudah v4ksin punya hak sama ada mahu bekerja atau bergaul dengan orang yang belum v4ksin,” tegasnya.

Sementara itu, kenyataan Lana yang cuba menjatuhkan Noor Hisham bagaimanapun dipertahankan seorang pelakon popular, Rita Rudaini yang selama ini dilihat kerap menimbulkan persoalan tentang v4ksinasi C0v!d.19.


LUAHAN Michael tentang sikap individu yang digelar ‘bimbo’ mendapat respons Rita Rudaini dalam media sosial

Selain bersetuju dengan pendapat Lana, ibu tunggal dua anak itu turut menyiarkan semula tangkap layar status Michael Ang dengan satu kenyataan b3rbaur s1ndiran sambil menyifat pengarah mvalaf itu sebagai individu yang masuk campur dalam setiap perkara seolah-olah serba sempurna.

Barangkali terkena tempias sama, Rita turut mengingatkan Michael agar sentiasa tahu kedudukan dan menyedari doa orang yang dis1ndir pengarah itu pasti ada balasan dari Allah.

LANA Nodin tidak keseorangan dalam tindakannya menggesa Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah untuk meletakkan jawatan gara-gara kes j4ngkitan C0v!d.19 di negara ini yang terus membimbangkan.

Kelantangan Lana mendapat sokongan aktres Rita Rudaini, 45, kerana menurutnya pelakon itu mempunyai hak untuk menyatakan pendapat seperti rakyat Malaysia yang lain.

“Saya berkongsi kenyataan Lana Nordin seperti yang disiarkan oleh beberapa portal kerana beranggapan ia hak peribadi saya.

“Saya tidak melihat sebarang kesalahan berdasarkan apa yang dikongsikan Lana di Instastory dia. Bagi saya, itu adalah pendapat dan hak bersuara Lana sebagai rakyat Malaysia.

“Malah ada berjuta lagi pendapat yang sama daripada rakyat Malaysia. Cuma disebabkan kenyataan itu daripada Lana yang juga selebriti, jadi ia sengaja diperbesarkan oleh netizen,” katanya kepada mStar.

Rita Rudaini sokong pendapat Lana Nodin.

Terdahulu, Lana atau nama sebenarnya, Mazlina Hasan Nordin, 41, memuat naik rantaian pendapat di Instastory yang antara lain menyifatkan tindakan Dr Noor Hisham hanyalah lakonan semata-mata bagi memperdaya rakyat Malaysia.

Dia juga tidak berpuas hati dan menganggap penjawat awam itu berselindung di sebalik wajah yang pura-pura sedih dan penat.

Tambah Rita, pendapat yang diutarakan Lana adalah berdasarkan pemerhatian aktres itu sepanjang dua tahun pandemik Covid-19 melanda negara.

Saya tidak melihat sebarang kesalahan berdasarkan apa yang dikongsikan Lana di Instastory dia.

“Malah isi dan fokus yang disebutkan Lana juga jelas. Tidak sama sekali menjurus kepada sebarang bentuk salah laku, hasvtan dan sebagainya.

“Saya menyokong tindakan Lana kerana dia antara selebriti yang berani bersuara… dia bersuara bukan untuk menghentam semata-mata, tapi ingin menyampaikan realiti sebenar apa yang terjadi dengan fakta yang jelas.

“Rasanya ada banyak lagi perkongsian yang lebih d4hsyat dibuat orang ramai,” ujarnya lagi.

Perkongsian Lana di Instastory.

Sebagai rakan artis, Rita turut meluahkan perasaan kesalnya terhadap netizen yang turut mengaitkan pendapat Lana itu dengan kehidupan peribadi pelakon tersebut.

“Lebih malang apabila pendapat kami diputar belit selain dilemparkan dengan kata-kata kesat. Itu belum lagi netizen yang sikapnya gemar membabitkan hal peribadi yang tidak ada kaitan dari topik asal dibincangkan.

“Dari dulu lagi saya jenis lantang untuk apa saja perkara yang dirasakan tidak betul atau tidak kena… baik dalam kerjaya atau perkara di sekeliling.

“Kalau warna ada putih dan hitam, begitu juga kehidupan yang tidak semua sama. Sepatutnya, apa yang diperlukan adalah saling meraikan pendapat… bukan hent4m memb4bi bvta seolah-olah tiada iman dalam diri,” kata Rita lagi

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*