Kesunyian… Cap rice bagtahu apa yg berlaku ketika sambut ‘birthday’ seorang diri

SELEPAS kira-kira 32 hari Ca price meninggalkan Malaysia bagi menyertai misi kemanusiaan ke Ga.za di Pale.stin, penyanyi rap itu kini mula diselubungi perasaan sunyi.

Lebih memilukan apabila Ca price atau Ariz Ramli terpaksa meraikan sambutan ulang tahun kelahiran yang ke-33 seorang diri hari ini tanpa keluarga atau teman rapat.

“Ini adalah hari yang paling sukar dalam hidup saya. Ini juga kali pertama kita beribadah dan berhijrah seorang diri di negara orang.

“Saya tidak pernah rasa kesunyian seperti ini… tapi rasa begitu dekat dengan Allah dalam tempoh lima hari sebelum ini,” katanya menerusi muat naik di Instagram pada Ahad.

Untuk rekod Ca price dilahirkan pada 25 Julai 1988.

Tambah Ca price yang mula mencetuskan kontr0versi sejak 16 Julai lalu berhubung cerita belakang tabir membabitkan personaliti dakwah E bit L ew ketika di Pales.tin, dia tetap bersyukur dengan apa yang terjadi.

“Alhamdulillah atas segala yang sudah berlaku, insyaAllah satu hari nanti semua ini akan menjadi logik kepada anda,” katanya.

Ca price berangkat seorang diri ke Mesir pada 23 Jun lalu bagi mengikuti misi kemanusiaan ke Ga.za, Pale.stin.

Bagaimanapun hingga kini dia belum dibenarkan masuk ke wilayah berg0lak itu.

Sehingga kini belum dapat dipastikan bila Ca price akan pulang ke tanah air selepas mengumumkan keputusan untuk terus berada di sana dan meneruskan misi seorang diri pada 20 Julai lalu.

Nama Ca price terus hangat menjadi bualan ramai selepas E.bit melakukan sidang media bagi menjelaskan pelbagai tudu,han pada Khamis lalu.

‘Satu persatu kebenaran akan muncul’ – Cap.rice

PETALING JAYA: Penyanyi rap dan usahawan terkenal, Ca.price, akan meneruskan misi di Ga.za dan bangkit semula biarpun berdepan pelbagai kontr0versi, khususnya ‘per4ng dingin’ bersama pendakwah bebas, Ustaz E.bit Le.w.

Beliau menulis komen tersebut di ruangan InstaStory di akaun Instagram miliknya, @cap.riceofficial.

Perkara itu dinyatakannya sebagai memberi maklum balas terhadap mesej yang diterimanya daripada seorang netizen yang mahu beliau jangan patah semangat dan terus menyumbang kebaikan kepada ummah.

Dalam maklum balas lain, Ca.price mengakui cara beliau berdepan dengan situasi yang melanda juga silap dan berterima kasih dengan doa yang diberikan seorang lagi netizen.

Netizen tersebut memberitahu Ca.price dia tak tahu kenapa netizen suka tengok daripada mata kasar dan tahu Cap.rice memang nak tunjukkan kebenaran.

Dalam maklum balas lain, Cap.rice menjawab: “Insya-Allah, saya baca semua mesej dan saya mahu ucapkan terima kasih sebab bakar semangat kita balik untuk meneruskan misi”.

Maklum balas itu ditulis apabila seorang lagi netizen mahu Cap.rice meneruskan perjuangan, biar orang hina, mencaci tapi Allah Maha Mengetahui semua ini.

Dalam maklum balas lain, Cap.rice menulis: “Alhamdulillah, one by one the truth will be revealed (satu persatu kebenaran akan muncul). We pray, we learn, we move on (Kita berdoa, kita belajar, kita teruskan)”.

Sebagai penutup, Ca.rice memberitahu ini merupakan 40 hari yang cukup sukar dalam hidupnya dan ini adalah kali pertama artis itu beribadah dan berhiijrah berseorangan di negara orang.

“Saya tak pernah rasa keseorangan seperti ini. Insya-Allah satu hari nanti semuanya ini akan bermakna untuk kamu dan ummah,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @LubukViral

Sumber: http://limauasamboi.pw/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*