Usia 25 Tahun, Sinonim Watak ‘Laila’! Kenali Siapa Sebenarnya RIENA DIANA Dimana Namanya Menjadi Bualan Ramai- Lubuk Viral

Pembawaan watak sebagai Laila dalam drama bersiri popular Kampung People yang dijayakan Riena Diana memang memberi kesan di hati penonton. Sejak drama tersebut ditayangkan, ramai yang mula mengenali pelakon cantik ini sekaligus berjaya melonjakkan populariti anak kelahiran Selangor berkenaan.

Riena mula membintangi drama Kampung People bersama pelakon handalan lain termasuk Elly Mazlein, Rashidi Ishak dan Hun Haqeem pada tahun 2019. Terdahulu, dia pernah beraksi dalam beberapa drama dan telemovie.

Antaranya Dekat Jarak Kita, Nur, Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin dan Cinta Buat D4ra bersama Syafiq Kyle baru-baru ini.

Dilahirkan pada 3 September 1997, Riena atau nama sebenarnya Nur Qamarina Diana Zulreal memulakan karier sebagai pelakon dan model.

Walau sibuk dengan jadual seni, minat Riena terhadap dunia lakonan cukup menebal dan difahamkan dia sedang sibuk menjalani penggambaran Kampung People Musim ketiga yang bakal ditayangkan pada November ini.

Selepas kejayaan drama Kampung People, Riena menerima tawaran sebagai Penyampai Radio HOT FM pada Februari 2021.

Namun pada Julai lepas, dia mengambil keputusan untuk mengundurkan diri daripada kerjaya tersebut kerana mahu memberi tumpuan kepada karier lakonan.

“Tengah sh00t Kampung People, saya berhenti jadi penyampai radio sebab memang nak fokus berlakon. InshaAllah dicadangkan bulan 11 tapi tak pasti lagi. Saya harap sangat peminat Kampung People akan suka kali ini,”

Dalam pada itu, Riena yang merupakan anak sulung daripada tiga beradik mendedahkan dia menerima kehadiran adik ketiganya pada Mac lalu yang diberi nama Fateema.

Meniti usia 25 tahun, Riena cukup teruja dengan kelahiran Fateema memandangkan dia sebelum ini hidup berdua dengan adik lelaki yang jarak usia hanya tiga tahun.

Terdahulu, Riena pernah berkongsi foto di samping bapa tersayang yang mendirikan rumah tangga pada Mei tahun lepas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Riena Diana (@rienadiana_)

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://bartasangbad.site/