Lisa Surihani Imbau Memori Saat Ayah Meningg4l Dunia, Buat Netizen Turut Menitiskan Air Mata! – Lubuk Viral

Kehilangan orang tersayang sememangnya sangat meruntvn hati dan memilukan dapat dirasakan dalam diri. Bukan sahaja pada dan ketika saat perpisahan abadi itu terjadi, malah setelah bertahun masa berlalu sekali pun perasaannya tetap sama. Hiba dan sayu bila terkenang, apatah lagi terpaksa menangung rasa rindu yang tiada berpenghujung.

Tanggal 31 Oktober 2008 merakam kisah p1lu buat keluarga Datin Lisa Surihani apabila ayah tercinta dijemput Ilahi.  Meskipun sudah 14 tahun berlalu, namun apa yang dirasai oleh isteri kepada Datuk Yusry Abdul Halim di dalam perkongsian video ditemuramah untuk  mengimbau kembali saat akhir pemergian ayahnya Mohamed Mahbob cukup menyentuh hati wargamaya.

Menerusi video yang dimuat naik di akaun Tiktok @aq_norasima1557 Lisa Surihani ada berkongsi momen akhir sebelum insan  bergelar ayah yang cukup disayanginya itu menghembvskan nafas terakhir di pangkuannya.

@aq_norsyima1557

#fypシ #fypシ゚viral

♬ Nota Di Lautan Sepi – Exist

“Arwh meninggl dalam dakapan saya. Saya baru balik kerja ketika itu. Dia nampak saya dan mak saya masuk ke pintu, terus dia kata “Now Daddy boleh baring.”

“Memang dia menanti kepulangan kami. Kemudian saya tanya , “Nak Lisa bacakan Yasin?” Dia kata ‘OK’. Selepas baca Surah Yasin, dia siap boleh betulkan lagi bacaan saya. Sebab dia sudah hafal. Dia tahu mana bacaan yang betul dan salah.

“Kemudian saya cakap, “Daddy jom kita zikir. Allah, Allah, Allah.” Dia jawab, “Ya itulah yang paling penting”.

“Saya tidak faham lagi apa yang dimaksudkan oleh Daddy pada ketika itu.  Saya cakap dengan dia, “Daddy ingatkan semalam? Kita baru sahaja ambil ujian dar4h. K4nser Daddy telah menunjukkan peningkatan yang baik sebanyak 50 %. Ayah akan menjadi wali nikah saya nanti,” cerita Lisa terhenti menahan tang1snya.

Tidak lama kemudian menyambung pula ceritanya, bahawa dia dan Daddynya terus berzikir bersama-sama sehinggalah sampai satu saat Daddynya seakan sukar sedikit untuk menuturkan kata.

“Ketika berzikir, dia seperti sukar sedikit untuk melafazkannya. Lillahi Ta’aala, tiba-tiba saya rasa ‘black0ut’ . Selepas itu saya sedar dan mendapati Daddy sudah tidak bernafas lagi.

“Mata dia memandang ke atas, selepas itu saya seperti “Eh, apa yang baru berlaku ni?” “Apa yang blackout itu.”Selepas itu saya cakap, seolah-olah seperti dia memahami “ Daddy kalau hendak tidur, tutuplah mata Daddy.

“Dipertengahan Daddy menutup matanya, matanya memandang saya,” kongsi Lisa lagi dalam nada seb4k.

Mendengar setiap butir bicara yang diungkapkan oleh Lisa Surihani, nyata benar-benar menyentuh hati netizen hingga ramai yang turut menitiskan air mata. Bahkan ada yang merasakan betapa beruntungnya Lisa Surihani kerana diberi peluang untuk membaca yasin dan berzikir bersama arwah bapanya. Momen tersebut cukup menyentuh hati.

VIDEO:

@aq_norsyima1557

#fypシ #fypシ゚viral

♬ Nota Di Lautan Sepi – Exist

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.tehtarikkaw.com/