‘Hanya Mampu Sedekah Bacaan Al-Quran Dan Yassin Buatmu’ – Tak Sangka Dgn Luahan Terbaru Siti Rohayu- Lubuk Viral

” Bukan tak mampu nak terima kenyataan. Hanya masa yang mampu mengubati segalaNya..”

Itu perkongsian terbaru Siti Rohayu atau Ayu di Facebook beliau selepas 2 hari sah bercer4i dengan suaminya yang menarik perhatian ramai.

Ayu sebelum ini mendapat perhatian sebahagian besar ntizen di media sosial selepas did4kwa bercer4i bersama suaminya sebaik sahaja menjaga lelaki itu ketika terlan-tar sak1t lebih tiga bulan.

Kisah Ayu juga beberapa kali meraih perhatian kerana kesetiaannya menjaga suami yang berbulan-bulan terlantar k0ma dan hampir-hampir hilang ingatan.

Hanya mampu sedekahkan bacaan Al-Quran dan Yassin

Dia kemudiannya did4kwa bercer4i sebaik suaminya sembuh daripada terlantar sak1t selama 91 hari.

” Hati semoga terus kuat untuk hadapi hari mendatang. Semoga Umy mampu teruskan hidup dan fokus pada bisnes.

” Hanya mampu kirimkan doa dari jauh, Hanya mampu sedekahkan bacaan Al-Quran dan Yassin dari jauh buat dirimu. Umy tahu Pasti kau dijaga dengan baik, kau pasti berbahagia disana.

” Sekarang kau hanya masa laluku.

” Umy Hari ni tak berapa sihat, Berehat buat seketika. Perlukan masa untuk sesuaikan diri dengan semua ni. Alhamdulillah bertambah pekerja dekat rumah. Dia bahagian kemas kini data dan tolong umy packing barang.

” Semoga rasa sakit dan terluka ni segera hilang. Berat ujian ku, berat lagi ujianMu. Semoga kita sama-sama terus kuat. Semoga Allah jaga ape yang tak mampu umy jaga.

” Terima kasih dengan Rezeki yang dilimpahkan buat umy sekeluarga..” tulis Ayu yang turut membahasakan dirinya sebagai Umy di media sosial.

Ayu sebelum itu turut berkongsi luahan tentang punca percraian dengan suami sewaktu dalam perjalanan menuju ke mhkamah bersama suaminya.

Menurut Ayu, beliau dan suami masih sayang menyayangi dan sudah sedaya upaya untuk mempertahankan rumh tngga mereka.

” Sekuat mana pun sayang kita pada seseorang, kalau Allah kata dia bukan jodoh kita.

” Maka bukanlah. Maafkan Umy (gelaran Ayu) semua. Sebab tak mampu nak jadi insan yang kuat untuk meneruskan dan mempertahankan.

” Andai tiba saatnya di mana kita harus melepaskan, bukan kerana tak sayang. Tetapi kita sedar, andai diteruskan akan banyak lagi pihak akan terluka.

” Mengalah bukan bererti kalah, mengaku salah bukan bererti salah, tetapi cukup penat mental dan fizikal untuk meneruskan.

” Fokus pada kesihatan dan anak-anak itu lebih baik. Biarlah satu dunia membnci dan mengec4m Umy, Allah ada. Sama-sama kita mendoakan dipermudahkan segala urusan hari ini,” tulisnya di Facebook.

Luahan suami Siti R0hayu buat ramai sebak

Sementara itu, menerusi perkongsian ‘live’ di Facebook, suami Siti Royahu dilihat turut meluahkan perasaan beliau selepas ramai ntizen bertanyakan keadaannya.

Muhammad Ridhwan yang ketika itu berada dalam kereta di sebelah Siti R0hayu yang sedang memandu untuk ke mhkamah menjawab pertanyaan beberapa warganet.

Antaranya Ridhwan berkata punca beliau terpaksa melepaskan isteri adalah kerana mahu menyenangkan semua pihak dan agar tidak berlaku msaIah lebih besar.

” Kami berp1sah kerana untuk menyenangkan semua pihak. Memang kena lafaz (taI4k), terpaksa lafaz bila dah sampai mhkamah. Mungkin lepas lafaz keadaan akan menjadi tenang..

” Bila terlajak sayang, kita perlu belajar untuk melepaskan.

” Memang sedih, tapi terpaksa kerana jika tidak berp1sah akan mendatangkan msaIah lain di masa hadapan.

” Walau sekuat mana pun sayang, tapi seandainya melepaskan ada lebih baik, maka terpaksa lepaskan juga. Demi kebaikan untuk semua pihak” luah Ridhwan.

Dihujung perkongsian ‘live’ tersebut, Ridhwan sempat memberi teguran kepada warganet bahawa tidak semua hal rumh tngga boleh dikongsikan kepada orang ramai.

” Takkan hal dalam kain pun nak cerita kat orang ramai” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut sama sebak melihat keadaan Ridhwan yang kelihatan tenang dan sesekali ketawa biarpun tahu itu adalah hari terakhir dia bergelar suami kepada Siti R0hayu, individu yang setia menjaganya selama 90 hari ketika ko-ma.

Sumber:mstar dan FB Siti R0hayu

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.lamanhiburan.pw/