Ada Yg Kata Noh Salleh Ambil Benda Trlarang Ktika Melvdah, Pengurus Beritahu Kjadian Sebenar – Lubuk Viral

PETALING JAYA – “Noh ‘bersih’ dan tidak dipengaruhi bahan ter.larang”.

Demikian penjelasan pengurus kumpulan Hujan, Ahmad Ariffin Ahmad susulan penularan vide0 menunjukkan v0kalis terbabit melu.dah ke arah pen0nton semasa menjayakan K0nsert Hausb00m Music 2022, Sabtu lalu.

Perbuatan mel0yakan Noh dalam konsert yang berlangsung di Taman Eksp0 Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang, Sabtu lalu mengundang pa.dah, sehingga ada yang meminta pihak berkua.sa menjalankan uji.an air ken.cing terhadapnya.

Jelas Ahmad Ariffin hakikatnya perbuatan Noh adalah tindakan sp0ntan akibat terkena renja.tan elek.trik pada mulut susulan masalah tek.nikal yang berlaku ketika persembahan.

Menurutnya juga, perbuatan melu.dah itu dilakukan di hujung pentas yang tiada penonton.

“Ketika itu Noh sudah dalam pertengahan persembahan membawakan lagu kelima. Dalam keadaan pa.nas dan berpe.luh, tiba-tiba katanya dia terasa sedikit renja.tan elek.trik hingga bibir ke.bas.

“Bagi mengurangkan rasa kurang selesa, secara sp0ntan, Noh yang berada di hujung pentas terpaksa melu.dah ke arah sudut yang tiada penonton.

“Cuma apabila orang merakam dari tepi, nampak seperti dia melu.dah penonton. Walhal jarak antara pentas dan penonton juga agak jauh dan dipisahkan besi penghadang.

“Kami harap tiada speku.lasi yang menganggap tindakan tersebut disebabkan bahan terla.rang. Noh ‘bersih’, itu saya yakin 100 peratus.

“Mungkin sebab rambutnya kelihatan tidak terurus, tetapi dalam keadaan pa.nas berkurung di dewan yang dipenuhi 13,000 penonton, tentu saja susah nak main.tain elok,” katanya kepada Kosmo! Online.

Pada masa sama, Ahmad Ariffin meminta maaf sekiranya ada pen0nton yang terkena luda.han dalam insi.den tidak disengajakan itu.

Akuinya, Noh juga sudah maklum mengenai penularan vide0 pendek berkenaan selain akan lebih berhati-hati pada masa akan datang.

“Selepas k0nsert berakhir kami sibuk mengemas peralatan untuk terus keluar dari kawasan tersebut bagi mengelak kese.sakan.

“Hanya pada keesokan hari (semalam) kami berbual mengenai peris.tiwa dia terkena ren.jatan. Walaupun tidak ter.uk, im.pak terke.jut dan ke.bas tetap dirasainya ketika itu.

“Tak terfikir pula insi.den tersebut mengun.dang salah faham hanya disebabkan dirakam dari sudut tepi. Apa pun perkara yang berlaku ini jadi peringatan,” katanya lagi.

Berhubung dak.waan Noh masih berada dalam keadaan terte.kan berikutan perce.raian dengan Mizz Nina, ulas Ahmad Ariffin, perkara peribadi bukan dalam pengetahuannya mahupun angg0ta Hujan yang lain.

“Hal peribadi memang kami tidak pernah bincangkan, namun saya nampak dia sibuk dengan beberapa pr0jek lain termasuk pr0jek solo. Jadi semuanya macam biasa saja,” katanya lagi.

Selain didak.wa meludah, Noh juga telah menunjukkan jari tengah dan perkara itu dilabelkan sebagai kurang manis memandangkan bekas suami kepada Mizz Nina ini sudah mempunyai gelaran ha.ji.

Selain Noh, K0nsert Hausboom Music 2022 turut dirancakkan dengan persembahan kumpulan Wi.ngs, Masdo, Ruffedge dan Joe Flizzow.

Terdahulu, bekas suami akti.visis kemanusiaan Mizz Nina itu pernah mencetuskan k0ntroversi apabila muncul di pentas Minggu Fesyen Kuala Lumpur sambil menyelitkan r0kok dibibir hingga dite.gur Ketua Pengarah Kesi.hatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Sebelum itu dia juga dengan selamba menghi.sap r0kok elektr0nik ketika diwawancara media dalam sebuah majlis.

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :KOSMO! ONLINE