“Cantik Giler” Ini Senarai 10 Wanita Tercantik Di Dunia, Yang Terakhir Artis Negara Seberang Je!- Lubuk Viral

TC Candler telah mengeluarkan senarai “Wanita tercantik di dunia berdasarkan pengundian dan pada kesempatan ini, Lisa Blackpink telah memegang carta nombor satu sebagai wanita paling cantik.

Mesti ramai yang ingin tahu siapakah gerangan nama-nama yang tersenarai untuk wanita paling cantik di dunia bukan? Jom kita tengok!

1. Lisa Blackpink

via Pinterest

Lalisa Manoban @Lisa merupakan salah seorang ahli kumpulan wanita Blackpink  yang berasal dari Thailand. Dia yang kini menduduki tempat pertama sebagai wanita paling cantik di dunia.

2. Emilie Nereng

via Pinterest

Di tempat kedua ialah pemilik nama seorang wanita dari Honefoss, Norway, Emilie Nereng. Dia adalah seorang blogger, pemuzik dan kini aktif sebagai Youtuber diet.

3. Halima Aden

via Pinterest

Seterusnya, wanita yang memegang tempat ketiga ialah Halima Aden yang juga merupakan seorang model berdar4h Somalia-Amerika. Dia juga dikenali sebagai wanita pertama yang memakai tudung  pada pertandingan Miss Minnesota.

4. Ivana Alawi

via Pinterest

Tempat keempat ialah Ivana Alawi yang merupakan seorang pelakon, model dan Youtuber yang berasal dari Filipina.

5. Nancy Jewel McDonie

via Pinterest

Untuk tempat kelima ialah Nancy Jewel McDonie yang merupakan ahli Momoland yang sentiasa menduduki kedudukan teratas untuk kategori wanita paling cantik. Nancy juga mempunyai dar4h kacukan Korea dan Amerika.

6. Yael Shelbia

via Pinterest

Tempat keenam adalah Yael Shelbia yang merupakan seorang model dari Isr43l. Sebelum ini dia pernah menduduki kedudukan pertama wanita paling cantik di dunia bagi tahun 2020 yang lalu.

7. Tzuyu

via Ig

Untuk tempat yang ketujuh, wanita paling cantik ini merupakan ahli yang termuda dalam kumpulan Twice iaitu Tzuyu. Nama sebenar wanita ini adalah Chou Tzuyu telah menduduki kategori wanita tercantik selama 7 tahun.

8. Jasmine Tookes

via Pinterest

Jasmine Tookes merupakan seorang model dari Amerika. Dia juga adalah salah seorang bekas model Victoria’s Secret yang mendapat bayaran paling tinggi. Wanita ini mempunyai darah campuran Eropah, Afrika, India dan Brazil.

9. Nana

via Pinterest

10. Lyondra Ginting

via Pinterest

Pemegang tempat kelapan pula jatuh ke tangan penyanyi dari Indonesia, Lyondra Ginting yang juga merupakan pemenang Indonesian Idol musim ke-10. Bukan sahaja menduduki senarai barisan wanita tercantik, dia juga turut memenangi pencalonan Artis Baru Terbaik Indonesia di Anugerah MAMA pada tahun lepas.

Im Jin-ah atau lebih dikenali sebagai Nana merupakan seorang penyanyi, pelakon dan model yang berasal dari Korea Selatan. Dia juga  sebelum ini merupakan salah seorang anggota kumpulan Kpop After School.

Itulah antara 10 senarai wanita paling cantik di dunia yang dapat kami kongsikan bersama pembaca berdasarkan keputusan pengundian yang telah dikeluarkan oleh TC Candler.

 

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*