“Jangan tgk melayu punya..”- Cara Anju Tegυr Anak Tarik Perhatian. Sekali Ini Yg Jadi Bualan Netizen- Lubuk Viral

Sebelum ini tular satu video di Facebook mengenai cara Zarina Anjoulie atau lebih dikenali sebagai Anju men.egur anaknya menonton karton yang berbahasa Melayu.

Me.ne.gur Anak

Dalam video tersebut, kelihatan Anju yang berada didapur sedang me.n.egur anaknya, Martin supaya tidak menonton siri kartun yang menggunakan bahasa Melayu menerusi talifon pintar.

Matin, tolong tonton English punya, jangan tonton Melayu punya. Jika tidak saya akan mengambil talifon tersebut

Sentiasa Mendengar Kata Anju

Bukan itu sahaja, Anju juga turut menasihati anaknya supaya mendengar apa yang dit.egur olehnya. Dengan statusnya sekarang, dia mengharapkan supaya anaknya tidak memberikan tekanan kepadanya.

Kelihatan anaknya seolah-olah mempersoalkan kembali teguran anju tersebut dan Anju menyatakan kepada anaknya supaya sentiasa mendengar apa yang diperkatakan olehnya.

Netizen Puji Cara Anju

Video tersebut telah mendapat perhatian daripada netizen. Melihat diruangan komen, ramai netizen yang memuji dengan tindakan yang dilakukan oleh Anju supaya melatih anaknya untuk mahir di dalam bahasa Inggeris.

Netizen juga menyatakan bahawa cara yang dilakukan oleh Anju tersebut adalah betul dan ianya merupakan salah satu cara untuk mengajar anak untuk mahir berbahasa Inggeris.

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: Muraimy