Selepas Ubi Menang MLS, Namie Tampil Buat Pengakuan Yang Buat Ramai Terkejvt – Lubuk Viral

Setelah lama mengvnci mulut, akhir.nya pelawak Namie mengakui dia tidak lagi bergelar seorang guru dan sudah meningg4l kan kerjaya pendidik itu sejak Mac lalu.

Menurut Namie atau nama sebenar.nya Najmi Shaharudin, 26, dia terp4ksa merahsia.kan mengenai perkara itu atas alasan ter tentu, namun menegaskan keputusan itu dibuat bukan disebab.kan penyertaan.nya dalam Muzikal Lawak Superstar musim ketiga (MLS.3).

“Selepas bekerja dalam industri.hiburan, saya tolak tepi segala t0hmahan orang ramai yang mengatakan saya tidak sayang pencen.

“Kalau nak cakap saya menyertai MLS3 ini jadi punca saya ber henti kerja sebagai guru, jawapan nya tidak kerana saya sudah mening4l kan kerjaya itu sejak bulan Mac lagi.

“Saya minta maaf kerana terpaksa menyembunyi kan perkara ini disebabkan tidak mahu mengganggu kesihatan m3ntal dan priv4si,” katanya kepada m.Star.

Namie ditemui sejurus kemenangan nya bersama kumpulan Ubi di pentas final MLS.3 yang berlangsung pada malam Jumaat.

Sementara itu, pelawak ini juga memaklumkan keadaan m3ntal dan fizikal.nya bertambah baik selepas membuat keputusan meninggal.kan kerjaya guru itu.

Dia bagai mana pun masih dalam pr0ses membiasakan diri bergelar seorang anak seni.

“Kalau ditanya.kan tentang saya sudah bersedia daripada segi m3ntal untuk menceburi dunia hiburan ini, terus terang saya katakan m3ntal saya sudah lebih tenang sekarang.

“Apa yang saya b0leh cakap, m3ntal saya kini sangat sangat tenang. Cuma apa yang saya kena hadap selepas ini adalah perkara yang saya belum tahu lagi.

“Jadi, kalau nak rasa m3ntal atau fizik4l tu kuat ke tidak, saya kena laluinya terlebih dahulu

“Insya.Allah, saya yang pilih jalan ini, mahu atau tidak saya kena sentiasa bersedia,” tambahnya,” ujarnya.

Berk0ngsi tentang perancangan.nya selepas ini, Namie menyimpan impian untuk menyertai program Maharaja Lawak Mega (MLM) dan terus kekal ber.sama kumpulan Ubi.

“Saya ada banyak impian dalam hidup. Perkara yang saya minat itu memang saya ikut sejak dulu lagi.

“Alhamdulillah saya sudah berjaya di MLS.3 dan selepas ini MLM merupakan target saya yang kedua.

“Secara peribadi.nya saya nak kekal bersama kumpulan Ubi, namun terpulang dengan rezeki dan permintaan daripada peminat juga,” katanya.

MLS3 menyaksikan kumpulan Ubi dianggotai oleh Fad Bocey, Sharif Zero dan Namie diangkat menjadi.

Kemenangan itu melayakkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM150,000.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber :Mstar