“Saya sedih melihat…” Adik Bob Lokman Ded4h Apa Sebenarnya Yang Berlaku Pada Pagi Sebelum Arw4h Meningg4l Dunia- Lubuk Viral

KOTA BHARU – Keluarga pelakon terkenal yang juga penulis lirik tersohor, Bob Lokman, 58, mengesahkan arw4h meningg4l dunia semasa sedang tidur di rumahnya di Taman Pulau, Demit dekat Kubang Kerian di sini hari ini.

Adik kepada arw4ah, Nik Azuddin Nik Yusof, 51, berkata, Bob atau nama sebenarnya Mohd. Hakim Lokman meningg4l dunia di rumahnya kira-kira pukul 1 tengah hari tadi semasa sedang tidur.

Menurutnya, seluruh ahli keluarga tidak menyangka arw4h akan pergi buat selamanya meskipun dia sedang s4kit tenat sejak empat bulan lalu.

“Saya datang ke rumahnya kira-kira pukul 8 pagi tadi dan dia ada mengadu s4kit belakang sehingga tidak boleh baring. Saya memujuknya untuk ke H0spital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, namun arw4h menolak dan memaklumkan bahawa dia sudah putus asa untuk menjalankan raw4tan.

“Saya sedih melihat keadaannya dan hanya mampu menggosok belakang badan arw4h selain meminta dia bertahan untuk seketika. Selepas itu, saya pulang ke rumah pada pukul 11 pagi, namun dikejutkan dengan berita kem4tian abang kira-kira dua jam kemudian,” katanya ketika ditemui pemberita di rumah arwah Bob Lokman di sini hari ini.

Menurut Nik Azuddin, arw4h abangnya itu sudah dua hari tidak makan kerana tiada selera dan hanya minum air dalam tempoh tersebut.

Katanya, arw4h meninggalkan seorang isteri dan tujuh orang anak yang berusia lapan hingga 28 tahun.

Sementara itu, anak kedua arw4h Bob, Omar Hakim Mohd. Hakim, 28, berkata, jenaz4h bapanya akan dikebvmikan di Tanah Perkvburan Islam Pulau Hilir di sini kira-kira pukul 9 malam ini.

Katanya, arwah ayahnya s4kit sejak lebih 30 tahun lalu selepas dikesan s4kit tul4ng belakang.

“Selepas itu, ayah saya disahkan menghidap peny4kit j4ntung, kenc1ng manis dan paru-paru berair. Dia terlantar selepas dia mendapat raw4tan di Institut Jantung Negara (IJN) pada Mei lalu.

“Arw4h sudah mengadu sakit belakang yang keterlaluan sejak dua hari lalu. Apabila saya mengajaknya ke hospital, dia tidak mahu,” katanya.

Sebelum ini, penulis lirik lagu Isabella nyanyian kumpulan Search itu terpaksa berg4ntung ny4wa dengan j4ntung kombinasi bateri iaitu alat bantuan j4ntung, Implantable Autom4tic Cardioverter Defibrilator (IADC).

Bob turut perlu menjalani rawatan susulan setiap tiga bulan bagi memantau tahap kesihatannya dan perlu bergantung kepada ub4t-ub4tan yang diberikan oleh pihak h0spital.

Jun lalu, Bob turut mendedahkan bateri j4ntungnya hanya berbaki 10 peratus dan boleh pergi menghadap Ilahi pada bila-bila masa.

KOMEN NETIZEN :

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://bartasangbad.site/