Akhirnya Selepas Seminggu DiIarik4n, Kakak Beritahu Ini Yang BerIaku Kepada Akaun FB R0snazirah- Lubuk Viral

Terbaru, poIis ThaiIand berkata, pihaknya sudah berkongsi semua maklumat mengenai pencvIikan wanita Malaysia dari rumahnya di Tumpat, Kelantan pada 13 September lalu dengan rakan setugas di Malaysia.

Bagaimanapun, Ketua PoIis Narathiwat, Pol Maj Jen Waesamae Salae, enggan mengulas mengenai maklumat yang dikongsinya dengan poIis Malaysia.

” Kami bekerjasama dengan poIis Malaysia… Mereka mempunyai semua maklumat,” katanya kepada Bernama.

Terdahulu, luluh hati seorang ibu apabila mengenangkan nasib dan keselamatan anak pe­rempuannya yang dikenali sebagai Azi, 36, yang did4kwa kini berada di ThaiIand selepas menjadi mng­sa cuIik sekumpuIan tiga leIaki di hadapan rumah mereka di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu, Tumpat pada Selasa lalu.

Zahasnah Mohd. Zain, 61, berkata, kjadian menimpa Azi yang bekerja sebagai ejen menjual barang kosmetik itu benar-benar mengejutkan seluruh ahli keluarga memandangkan anak­nya tidak mempunyai sebarang msaIah dengan pihak lain.

Katanya, Azi merupakan anak yang baik, malah tidak pernah membuat sebarang perkara yang menyebabkan orang terdekat atau pesaing dalam perniagaannya sak1t hati sehingga tercetus perbaIahan.

” Saya amat sedih kerana Azi tiada musvh. Kembalikan anak saya kerana Azi merupakan anak yang baik.

” Saya tidak dapat membayangkan keadaannya semasa ditahan oleh pencvIik di ThaiIand ketika ini.

” Sekiranya suami Azi mempunyai msaIah dengan orang lain, kenapa perlu libatkan anak saya?

” Apa salah Azi sampai kena cvIik? Dia tidak wajar diperlakukan seperti ini,” katanya ketika ditemui K0smo! di rumahnya di Kampung Semat Jal, Wakaf Bharu.

Ini yang berlaku kepada akaun FB R0snazirah 

Sementara itu, akaun Facebook seorang ejen jualan kosmetik dikenali sebagai Azi, 36, yang dicuIik tiga leIaki dari rumahnya di Kampung Semat Jal di sini minggu lalu sudah dinyah aktif sejak kelmarin.

Kakak mngsa yang enggan dikenali berkata, Facebook atas nama R0snazirah Nain itu merupakan akaun milik Azi dan telah dinyahaktifkan selepas menerima komen-komen berbaur Ivcah selain kec4man daripada orang ramai.

Menurutnya, keluarga telah meminta bantuan poIis untuk menyahaktifkan akaun tersebut selepas mereka tidak sanggup membaca komen-komen di Facebook itu.

” Tidak cukup dengan komen-komen negat1f, ramai juga yang menjadikan kjadian menimpa Azi sebagai kandungan video di TikTok, Instagram dan aplikasi media sosial lain.

” Sejujurnya, semua ahli keluarga tersinggung dan tertekan dengan komen-komen itu.

” Kami mnangis membaca komen-komen ntizen di Facebook milik Azi. Jangan kec4m Azie kerana dia tidak bersaIah,” katanya ketika dihubungi K0smo! di sini semalam.

Menurut wanita itu, anak tunggal Azi turut mengikuti rapat perkembangan pencuIikan ibunya di media arus perdana dan media sosial.

Justeru katanya, komen-komen negatif terhadap wanita itu sedikit sebanyak telah menganggu emosi kanak-kanak itu.

Terdahulu, pihak berkuasa ThaiIand telah meny3rbu dua buah rumah di tepi Sungai Goiok, dipercayai menjadi lokasi seorang ejen kosmetik wanita di­sembunyikan selepas dilarikan dari rumahnya di Wakaf Bharu, Tumpat Selasa lalu.

Bagaimanapun, kedua-dua buah rumah itu tiada penghuni semasa serbu4n dijalankan.

Pemangku Ketua PoIis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata, perselisihan faham antara suami mngsa dengan ahli sind1ket dad4h yang turut disertainya dipercayai menjadi punca wanita itu dicvIik.

Katanya, sehubungan itu, poIis telah menahan tiga susp3k termasuk suami mngsa yang berusia 36 tahun dan seorang wanita semasa mereka hadir ke Ibu Pejabat PoIis Daerah Tumpat dekat sini pada Rabu lalu.

Pada 13 September, ejen kosmetik itu dicvIik dari rumahnya di Kampung Semat Jai, Tumpat, kira-kira 5.10 petang.

Empat susp3k dalam sebuah kereta dipercayai mencuIik wanita berkenaan dan membawanya ke ThaiIand melalui jeti haram di Tumpat.

Susulan kjadian itu, poIis menahan tiga individu, termasuk suami wanita berkenaan, bagi membantu siasatan ke.s.

Pemangku Ketua PoIis Kelantan Zaki Harun berkata berdasarkan siasatan, suami mngsa, ahli sind1ket pengedaran dad4h, dipercayai berselisih faham dengan anggota lain sind1ket itu dan ia mungkin jadi punca kjadian itu.

Sumber:k0smo dan hmetr0

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: https://www.lamanhiburan.pw/