“Baru Tahu Mvflis”-Baru Je Menang Kes Tuntutan Hadiah Tanah Lot Banglo, Aishah Ded4h Apa Sebenarnya Yg Terjadi- Lubuk Viral

Penyanyi Datuk Aishah pernah meluahkan rasa kes4l kerana sudah bertahun-tahun dia masih belum menerima sebidang tanah lot banglo seperti yang dijanjikan ketika menjadi juara program realiti Gegar Vaganza 4 (GV4) pada 2017.

5 tahun tunggu kes selesai

Menurut pemilik nama Wan Aishah Wan Ariffin, dia berasa bersyukur kerana setelah lebih lima tahun menunggu akhirnya isu tuntutan tanah lot banglo terbabit selesai. Meskipun pada awalnya dia enggan membawa kes berkenaan ke mahkamah, namun demi menuntut hak yang telah dijanjikan Aishah terpaksa berbuat demikian.

Alhamdulillah, selepas lima tahun kes ini berlangsung baru temui penyelesaian.

Sebenarnya kalau ikut hati saya tidak mahu kes ini di bawa sehingga ke mahkamah tapi apabila saya cuba berunding dengan pihak penaja terbabit selepas lapan bulan dari tarikh kemenangan, mereka minta diberikan masa.

Difahamkan, penyanyi berusia 57 tahun itu sudah menunggu dan memberi masa selama enam bulan untuk menunggu jawapan daripada pihak penaja, namun tiada sebarang jawapan.

Saya buat semua ini supaya bakal-bakal penaja tunaikan apa dijanjikan. Salah satu yang kita ralat adalah defendan ketiga adalah seorang yang mvflis daripada tahun 2018.

Tiada istilah tam4k

Tegasnya, tiada istilah tamak dalam hal ini kerana dia cuma menuntut hadiah yang sepatutnya menjadi miliknya.

Ini bukan cerita mengenai tamak atau minta melebihi apa yang dihebahkan. Apa hadiah yang dikongsikan itu saja yang kami tuntut. Malangnya perkara ini perlu berjalan selama bertahun-tahun dan akhirnya baru selesai.

Saya harap apa yang berlaku ini menjadi peringatan kepada semua pihak yang berkenaan.

Susulan daripada itu, pihak penaja hadiah terbabit tampil dengan satu dokumen tawaran penyelesaian dan dipersetujui oleh Aishah sendiri. Walau bagaimanapun, terdapat bayaran yang perlu diselesaikan serta beberapa tindakan perlu dilakukan oleh pihak penaja.

Terdahulu, Aishah memuat naik video ucapan wakil peguam dari Tetuan Izwan Mazniza Kamil & Associates yang menjelaskan pihak penaja bersetuju membuat bayaran kepada Aishah.

Peguam yang mewakili Aishah iaitu Mohammad Izwan Azmi menjelaskan, pihak penaja hadiah berkenaan tampil dengan satu dokumen tawaran penyelesaian dan dipersetujui oleh Aishah sendiri.

“Tahniah kepada Datuk Aishah kes ini selesai. Terdapat ‘proposal settlement’ daripada pihak penaja dan Aishah sendiri sudah bersetuju.

“Ada bayaran yang perlu dibuat dan beberapa tindakan perlu dilakukan oleh pihak penaja,” katanya.

Dalam masa sama, Izwan berterima kasih kepada Aishah kerana mempercayai firma guamannya itu.

Pada GV4, Aishah dinobatkan sebagai juara manakala tempat kedua dan ketiga menjadi milik Liza Hanim dan Lan Solo.

Kemenangan itu melayakkannya membawa pulang hadiah wang tunai RM100,000, sebidang tanah lot banglo, pakej percutian ke Eropah Timur, barangan kemas, baucar beli-belah bernilai RM6,000 berserta piala.

Bagaimanapun timbul isu apabila penaja tidak memenuhi apa yang dijanjikan sebaliknya mahu memberi sebidang tanah yang saiznya lebih kecil berbanding lot banglo itu.

Video penjelasan

Sumber : Harian Metro, aishahjmm

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://limauasamboi.pw/