“Wartawan Yg Sentiasa Dinantikan Setiap Berita Jam 8 Malam Suatu Ketika Dulu..” – Netizen Rindu Karam Singh Walia – Lubuk Viral

Dato’ Karam Singh Walia merupakan wartawan penyiaran Malaysia, beliau ialah seorang wartawan penyiaran di stesen televisyen swasta negara, TV3 di mana beliau berkhidmat dengan TV3 dari 1990 hingga 2014. Laporan beliau disiarkan menerusi Buletin Utama, TV3. Beliau juga pernah berlakon sebagai tuan rumah iaitu penampilan khas dalam Kecoh Betul

Menerusi halaman tiktok, tular satu video di mana seorang netizen membuat kompilasi video wartawan itu, Karam Singh Walia. Video tersebut mendapat sebanyak 800 ribu tontonan dan 100 ribu sukaan. Di ruangan komen, ramai yang mengatakan mereka rindu akan wartawan yang bersemangat itu. Banyak antara mereka berkata yang mereka suka akan gayanya yang lain daripada lain dek kerana wartawan itu yang sering memberikan pantun dan sindiran secara halus semasa menjadi wartawan

Klik Di Bawah Untuk Lihat Video Penuh

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zack (@lawak_laah)

Jom Tengok Apa Kata Netizen

@Putera Sangkuriang R:Wartawan yg sentiasa dinantikan setiap berita jam 8 malam suatu ketika dulu

@mawaddah:dulu kalau dia muncul, mesti kira berapa kali dia angkat tangan.

@adekdemok:dulu tgk berita sebab nak tgk segment dia je.. bnyk belajar peribahasa dgn dia

@YourOnlyAIDA🌹🌹:ya allahhhh,bolehh ke kalau aku kata aku rinduu.. sbb dia je aku tngk berita..

@Hanafi:”Rumah terbakar nampak asap , terbakar hati siapa yang tahu” salah satu pantun dia yg ku ingt smpai skrg

@Iqmaal:budak sekrng kenal ke siapa dia … x sangka setiap kali pembaca berita dia lah org yg aq tunggu

@farid:ada 3 org yg legend dekat tv3 ni..karam singh walia, zainal dengan kamarudin mape..

@ADIK ROSSi46🇻🇳:yang lahir 90an mesti kenal datuk karam Singh walia zaman xda waktu gadget

@khair khairur:harap buletin utama TV3 jemput dia sekali lagi ..ramai sangat rindu nak dengar pantun dia tu

@Mantoyaa_:Berehat la uncle.. terima kasih hadir waktu saya kecil lagi

@SY🅰️RUL:Aku masih ingat pantun dia “ ibarat harap punya harap , jangan sampai terus meniarap

@Faisal Sunifa:harap @TV3Malaysia dan@BuletinTV3 dapat jemput dia sbgai tetamu jemputan… bdak2 skrg dh tak kenal dh dia ni…

Min rindu betul lah dengan wartawan ni, mengimbau kenangan masa kecil-kecil dahulu. Min doakan semoga uncle terus sihat. Jangan lupa komen yang baik-baik yaa..

Sumber Tiktok Dan Instagram

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber  : https://sinetronmalaya.com/