“Baru Sekarang Nak Kelvar?” Dltudvh ekspI0itasi Aqish, Bros G4ng Tampil Bvka Cerita Sebenar – Lubuk Viral

Minggu ini tular di media sosial berkenaan pengakuan daripada pelakon remaja, Puteri Balqis tentang gangguan yang telah dialaminya ketika kecil oleh bapa kandungnya sendiri. Pended4han tersebut dibuat di podcast Bros Gang dan mendapat pelbagai maklum balas daripada warganet yang rata-rata simpati dengan nasib yang menimpa pelakon terbabit serta ibunya. NGO keluar kenyataan.

Walau bagaimanapun, selepas isu ini tular, Presiden Majlis Kebajikan Kanak-Kanak Malaysia Datuk Dr Raj Karim telah mengeluarkan kenyataan bahawa pihak yang menemu bual pelakon berkenaan bagi mended4hkan dakw4an perbuatan jenyah bapa pelakon terbabit adalah satu bentuk eksploitasi seksual dan perlu diambil tindakan. Disebabkan nama mereka dipetik, pihak Bros Gang telah tampil menyangkal tuduhan presiden NGO itu.

Membidas balik kenyataan-kenyataan yang menyalahkan mereka dalam isu tersebut. Sama sekali tidak mem4ksa dan telah dapat keizinan.

Dalam perkongsian mereka di Instagram, mereka memaklumkan sama sekali tidak memaksa Puteri Balqis mended4hkan perkara-perkata tersebut. Mereka juga telah mendapat keizinan daripada pelakon itu dan ibunya sendiri untuk memuat naik video tersebut kerana sudah tidak tahan lagi memendam rasa.

Polis sedang buat siasatan, fokus kepada topik bukan host. Susulan daripada itu, Bros Gang memaklumkan bahawa pihak polis sedang membuat siasatan dan selebihnya kita sama-sama berdoa untuk keadilan. Pihak Bros Gang sama sekali tidak mengejar views. Mereka juga akui terkejut dengan pendedahan Puteri Balqis namun tetap bertanyakan terlebih dahulu sama ada mereka setuju atau pun tidak pended4han terbabit disiarkan.

Jadi, mereka meminta agar semua pihak supaya fokus kepada topik utama pended4han tersebut dan bukan fokus kepada mereka seperti mencari salah siapa. Kenapa baru sekarang muncul. Dalam pada itu, mereka juga sempat bertanya mengapa baru sekarang pihak-pihak NGO tampil sedangkan kes seperti ini sudah lama berlaku dan bukan hanya terjadi kepada pelakon itu sahaja

 

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! LV

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @Lubuk Viral

Sumber: http://www.mediakita.dnq.news/